  • 1. Data: 2010-11-04 13:10:42
    Temat: Zimówki
    Od: Mirosław <m...@g...com>

    Witam,
    wymieniłem letnie oponki w cordobie z 2003,
    i tak z przodu są 175/65R15 a z tyłu 185/60R15.
    Opony są używane i te były w dobrym stanie i dlatego
    taka różnica,oponiarz zapewniał że nie jest to problem.
    Mówił prawdę ? czy może dojść do nieszczęścia przy
    takim zestawie opon?
    Mirek

  • 2. Data: 2010-11-04 13:23:19
    Temat: Re: Zimówki
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > taka różnica,oponiarz zapewniał że nie jest to problem.
    > Mówił prawdę ? czy może dojść do nieszczęścia przy

    W Formule 1 też mają różną szerokość opon. Dają radę.
    ;)

  • 3. Data: 2010-11-04 13:31:02
    Od: Mirosław <m...@g...com>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > W Formule 1 też mają różną szerokość opon. Dają radę.
    > ;)
    Czy ja napisałem że jeżdżę po torze?
    ktoś inny się orientuje?
    Mirek

  • 4. Data: 2010-11-04 13:47:58
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mirosław napisał:

    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:iau8j4$1sr$1@news.onet.pl...

    > Czy ja napisałem że jeżdżę po torze?
    > ktoś inny się orientuje?
    Nie mozesz miec roznych opon/rozmiarow/bieznikow na jednej osi - to tyle jesli chodzi
    o przepisy. Sa
    auta sportowe dop. do ruchu i maja roznej wielkosci kola/opony na przedniej i tylnej
    osi. wiec
    powinno byc OK.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-11-04 13:54:20
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 4 Lis, 13:10, Mirosław <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > taka różnica,oponiarz zapewniał że nie jest to problem.
    > Mówił prawdę ? czy może dojść do nieszczęścia przy

    Generalnie to nie powinno przeszkadzac z jednym wyjatkiem.
    Moim zdaniem przy innej szerokosci kol na przedzie niz na tyle auto
    moze nieszczegolnie przyjemnie jechac w koleinach. Niby roznica
    185-175 jest malutka ale moze dziac sie tak, ze tylne kolo juz dozna
    oporu wjezdzajac na krawedz koleiny (wiec pojawi sie sila skierowana w
    bok) a przednie bedzie cale na plaskim, auto moze miec tendencje do
    myszkowania w koleinach.
    Ale moze niech sie wypowiedza uzytkownicy takich BM-ek itp., co mieli
    co innego z przodu niz z tylu.

  • 6. Data: 2010-11-04 14:00:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-04 13:54, choczsz pisze:

    > Generalnie to nie powinno przeszkadzac z jednym wyjatkiem.
    > Moim zdaniem przy innej szerokosci kol na przedzie niz na tyle auto
    > moze nieszczegolnie przyjemnie jechac w koleinach.

    Nie raz jeździłem z różnym odsadzeniem, albo różną szerokością opon z
    przodu i z tyłu i potwierdzam.

    Przy najeżdżaniu na krawędź koleiny samochód zachowuje się trochę dziwnie.

    Ale przy 1cm różnicy szerokości opon który przełoży się na 5mm szerszy
    tył, dużej różnicy nie będzie.

    W każdym razie nic strasznego stać się nie powinno.

  • 7. Data: 2010-11-04 14:51:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > tył, dużej różnicy nie będzie.
    >
    > W każdym razie nic strasznego stać się nie powinno.

    A nie jest tak że auta przeważnie i tak mają inny rozstaw kól z przodu i z
    tyłu ?

  • 8. Data: 2010-11-04 15:19:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-04 14:51, Agent pisze:

    > A nie jest tak że auta przeważnie i tak mają inny rozstaw kól z przodu i
    > z tyłu ?

    Większość ma jednak taki sam.

    Ale przejrzałem trochę danych i faktycznie zdarzają się różnice też w
    popularnych samochodach. Co ciekawe - są takie z szerszym tyłem, ale są
    i z szerszym przodem.

    Natomiast może to być klucz do zagadki dlaczego niektóre samochody źle
    się prowadzą w koleinach.

  • 9. Data: 2010-11-04 16:18:32
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jak dla mnie gorzej w koleinach prowadzi się auto, gdy jest na szerszych oponach (np.
    na letnich gorzej. niż na zimowych).
    I mam 'wrażenie', że chodzi o przód (wcale nienapędzany).
    Może dlatego, że przód czuć na kierwonicy.

    -----

  • 10. Data: 2010-11-04 21:26:26
    Od: "Szymon Machel" <s...@E...interia.pl>

> [...]

    > wymieniłem letnie oponki w cordobie z 2003,
    > i tak z przodu są 175/65R15 a z tyłu 185/60R15.
    > Opony są używane i te były w dobrym stanie i dlatego

    Jestem przeciwnikiem używanych opon.
    Uważam, że w samochodzie powinny być takie opony jakie
    przewidział producent auta (vide: problem przy wypłacie
    ubezpieczenia w razie wypadku).
    Ale jestem już stary, przejechałem samochodem tylko ponad 500 000 km.
    Każdy robi to co uważa - mamy demokrację.

    > oponiarz zapewniał że nie jest to problem.
    > Mówił prawdę ? czy może dojść do nieszczęścia przy
    > takim zestawie opon?
    > Mirek

    Do nieszczęścia dochodzi jak zabraknie wyobraźni.
    Czasami mogą się przyczynić osoby trzecie.
    Słowem jeździsz, dodajesz gazu, nie daj boże z rodziną,
    nie oszczędzaj kilku stówek bo może się nie opłacić.

    Szymon