  • Data: 2018-03-11 20:37:48
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy PC
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Mar 2018 21:54:37 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Taki na przykład AMD 64 x2 4000+ zkręcony najniżej jak się da zmienia
    > pobór mocy z 70W na 50W. Liczone od strony zasilacza, płyta nie zawiera
    > żanych peryferiów.
    >
    > Kiepsko i to bardzo.
    >
    > Pytanie więc brzmi: jaka platforma powinna dać rade zjechać absurdalnie
    > nisko i jeszzcze być rozsądnie tania? Nie mam żadnego C2D do zabawy wiec
    > nie wiem ile dam rade uciąć z poboru mocy. Nie mam tez ix aby to sprawdzić.

    Myślę, że im starszą platformą będziesz się bawił tym będzie gorzej. Od
    kilku lat bycie "zielonym" jest jednym z ważniejszych kierunków
    optymalizacji elektroniki i niestety, aby minimalizować kwoty przelewów do
    dostawcy prądu powinieneś szukać nowych konstrukcji, które po pierwsze są
    produkowane w niższej litografii, po drugie mają zaimplementowane
    wewnętrzne rozwiązania potrafiące wyłączać fragmenty układu w celu redukcji
    poboru mocy i temperatury. Zakup będzie droższy, ale się szybciej zwróci.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka