  • 41. Data: 2023-10-25 11:45:31
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Obok jednej mojej działki na Lubelszczyźnie znaleźli gaz ziemny. Kto wie
    > :-)

    Koszty postawienia raczej będą niewspółmierne do ewentualnych
    oszczędności. ;-)

    Co innego pv i wallbox.

    Szybu sobie nie postawisz, ale zwłaszcza w przypadku netmeteringu PV
    zwróci się w kilka lat przy ładowaniu auta ze słońca.
    A potem ładuje za friko i za tyle się jeździ.

  • 42. Data: 2023-10-25 12:10:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mam swoją fotowolatikę i przestrzeń dla drugiego elektryka.

    Też mam i fotowoltaikę i przestrzeń na drugiego, czy nawet trzeciego
    elektryka. Problem jest taki, że o ile jeszcze wiosną i latem dzień jest
    na tyle długi, że elektryka zdążam ładować z PV, to teraz ni chooja to
    nie wychodzi, bo jak PV produkuje prąd to elektryk jest poza domem.
    Efekt jest taki, że ładowanie elektryka w domu zbliża mnie szybko do
    limitu zamrożonych cen za prąd, jak go przekroczę, to cena za 1kWh
    wychodzi jak na płatnych ładowarkach, a to się w ogóle już nie kalkuluje.
    Ile masz mocy w PV, i czy masz magazyn energii?

  • 43. Data: 2023-10-25 12:17:59
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 22:01, Janusz pisze:

    > z prątkami? :D
    > No kiedy tak tam piszą ? chcą w ten sposób zmusić do kupowania elektryków.
    > Ale może się to przeciwko nim obrócić bo brytole zaczną kupować używane.

    Od kogo? Sprowadza z japonii mikro kary czy terenówki z australii?

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2023-10-25 12:19:38
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 23:26, io pisze:

    > Twizy powinno wystarczyć ... zauważam, że jesteś głupi :-)

    Jak kretynek uważa kogoś za idiotę to ten ktoś powinien się tylko cieszyć.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2023-10-25 12:22:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 12:10 nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    > wychodzi jak na płatnych ładowarkach, a to się w ogóle już nie kalkuluje.
    > Ile masz mocy w PV, i czy masz magazyn energii?

    Czyli nie masz przestrzeni dla elektryka :-)

    mam 21kW i nie mam magazynu.

    TG

  • 46. Data: 2023-10-25 12:26:19
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 25.10.2023 o 11:45, Cavallino pisze:

> [...]
    > zwróci się w kilka lat przy ładowaniu auta ze słońca.
    > A potem ładuje za friko i za tyle się jeździ.

    W dzień ładujesz ze słońca a w nocy jeździsz.
    Jesteś nocnym cieciem?
    Bo jednak większość w dzień jeździ autem do pracy
    a w nocy od księżyca nie naładuje.
    A jak uważasz że postawisz w domu baterie aku z którego
    w nocy będziesz ładował auto to znaczy że nie masz bladego
    pojęcia ile to kosztuje.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2023-10-25 12:35:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.10.2023 o 09:19, _Master_ pisze:

    > A ty się okrętu spodziewasz?
    >
    > Na nowego ani elektryka ani spalinowego Kowalskiego nie będzie stać
    > (razem z podatkami)
    > Zostaną tylko używane. Założę się że zabytkowe będą w cenie.
    >
    > Normalnie Kuba ;-)

    Jaka Kuba. Na całym świecie tak jest, że zwykły ludzik kupuje samochód
    używany.

  • 48. Data: 2023-10-25 12:36:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Nieprawda, w tym roku jeszcze max. to 1,20 zł.
    Na płatnych już jest dużo drożej (choć są wyjątki).

    Ale nawet w tej cenie przestrzeń nadal jest, bo ice z ceną za paliwo na
    poziomie 8 zł (tyle będzie niedługo) i tak jest 2-3 razy droższy w użyciu.

  • 49. Data: 2023-10-25 13:27:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Czyli nie masz przestrzeni dla elektryka :-)

    W/g tych kryteriów to tak, ledwo udało mi się 5kWp upchać na dachu,
    jeszcze ze 3-4kWp może uda się na ogrodzie, ale tam mam za dużo cienia,
    więc i tak będzie kicha.

    > mam 21kW i nie mam magazynu.

    I jeszcze pewnie na starych zasadach rozliczeniowych? No tak to się
    można bawić.

  • 50. Data: 2023-10-25 13:44:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.10.2023 o 12:36, Cavallino pisze:

    > Nieprawda, w tym roku jeszcze max. to 1,20 zł.

    Ten rok się kończy za 2 miesiące.

    > Ale nawet w tej cenie przestrzeń nadal jest, bo ice z ceną za paliwo na
    > poziomie 8 zł (tyle będzie niedługo) i tak jest 2-3 razy droższy w użyciu.

    Nooo a jak paliwo będzie po 20zł to elektryki, i prąd do nich, będą
    rozdawać za darmo. Ty się wczoraj urodziłeś? Nawet jak chwilowo paliwo
    będzie po 10zł/l to i tak prędzej niż później jego cena spadnie, cały
    obecnie transport ropą stoi, i jak to pójdzie do góry, to pójdzie wszystko.