  • 1. Data: 2023-10-24 16:31:57
    Temat: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    "Trudno o bardziej oderwaną od rzeczywistości istotę, niż polityk
    myślący, że działa w słusznej sprawie. Doskonałym przykładem jest
    brytyjski pomysł na kary za sprzedaż samochodów spalinowych."

    Wymyślili oni że będą karać firmy samochodowe za to że mało sprzedają
    elektryków w stosunku do spalinowych :)

    "Już od stycznia producenci będą płacić, jeśli sprzedadzą mniej niż 22
    proc. aut elektrycznych albo wodorowych. Co może pójść nie tak? Przede
    wszystkim to, co doskonale znamy z polskiego rynku. Brytyjczycy nie
    kupują elektryków przede wszystkim dlatego, że są za drogie."

    "Jak podaje Interia, już od 1 stycznia 2024 r. zacznie obowiązywać
    minimum wynoszące 22 proc. udziału w sprzedaży elektryków albo
    samochodów na wodór. Będzie ono systematycznie zwiększane. W 2025 r.
    wyniesie 28 proc., w 2030 r. producenci będą musieli sprzedawać aż 80
    proc. aut uznanych za dostatecznie ekologiczne. Co w sytuacji, gdy
    minimum nie zostanie spełnione? Kary za sprzedaż samochodów spalinowych
    będą wręcz drakońskie: 15 tys. funtów za auto osobowe i 9 tys. za
    dostawcze. Całkowity zakaz oczywiście będzie, dopiero od 2035 r."

    No pogieło ich całkowicie.

    "Brytyjczykom za kilka lat zostanie już chyba tylko kredyt i zmiana
    pracy albo zakup używanego samochodu

    Już powyższe zestawienie powinno podpowiedzieć, dlaczego kary za
    sprzedaż samochodów spalinowych są bardzo nierozsądnym pomysłem. Powód
    jest bardzo podobny do sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym.
    Przeciętny Brytyjczyk nie kupi sobie auta elektrycznego z dokładnie tego
    samego powodu, dla którego nie zrobi tego statystyczny Polak. Takie auta
    są po prostu za drogie.

    Mieszkańcy Wielkiej Brytanii może i zarabiają od nas lepiej, ale nie
    oznacza to jeszcze, że stać ich na zakup auta za odpowiednik przeszło
    100 tysięcy złotych. Elektryki kupują przede wszystkim brytyjscy
    przedsiębiorcy. Zakupy flotowe odpowiadają za aż 75 proc. rynku aut
    bateryjnych. Kary za sprzedaż samochodów spalinowych nie przyniosą więc
    elektryfikacji.

    Ich rezultatem będzie co najwyżej sztuczne podniesienie cen nowych aut z
    tradycyjnym napędem. Polacy poradziliby sobie z problemem tak, jak
    radzili sobie do tej pory. Kupowaliby auta używane. Można się
    spodziewać, że Brytyjczycy zrobią podobnie. W końcu czy mają jakieś inne
    wyjście?
    Kary za sprzedaż samochodów spalinowych są oderwane od rzeczywistości,
    podobnie jak cała elektryfikacja na siłę

    Problemy z elektryfikacją w całej Europie są bardzo podobne. Opiera się
    ona na bardzo kruchych podstawach w postaci różnego rodzaju dopłat.
    Znamy to także z naszego podwórka. Przykładem może być program ,,Mój
    elektryk" ze specjalną rozszerzoną wersją dla posiadaczy karty dużej
    rodziny. Nie krytykuję przy tym takich zachęt, bo to właściwie jedyne
    rozwiązanie, które nie oznacza wylania dziecka z kąpielą. Różnicę
    pomiędzy ceną samochodów elektrycznych a zdolnościami nabywczymi
    typowego gospodarstwa domowego można wyrównać tylko poprzez dołożenie
    się przez państwo.

    Niestety urzędnicy w różnych państwach ulokowani na różnych szczeblach
    władzy tego nie rozumieją. Pół biedy, gdy po prostu za pieniądze
    obywateli tworzą jakąś wydmuszkę w rodzaju polskiego projektu ,,Izera",
    która będzie chińskim produktem montowanym w naszym kraju. Prawdziwe
    nieszczęście zaczyna się wtedy, kiedy dygnitarze chcą wymuszać
    elektryfikację ustawowym kijem.

    Zarówno całkowity zakaz, jak i stopniowe dochodzenie do niego, są
    nierealne w sytuacji, gdy Europejczyków po prostu nie stać na samochody
    z ekologicznym napędem. Czy muszę przypominać, że nasz kontynent od
    jakiegoś czasu trapi cała seria kryzysów, przez które społeczeństwa
    dodatkowo zbiedniały? Urzędnicy próbujący uszczęśliwiać obywateli na
    siłę za ich pieniądze powinni czasem spróbować wyjść ze swojej bańki. W
    przeciwnym wypadku mogą po prostu nie zauważyć, jak wygląda
    rzeczywistość zwykłego mieszkańca ich kraju."

    https://bezprawnik.pl/kary-za-sprzedaz-samochodow-sp
    alinowych/
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-10-24 17:00:42
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-24 o 16:31, Janusz pisze:
    > Wymyślili oni że będą karać firmy samochodowe  za to że mało sprzedają
    > elektryków w stosunku do spalinowych

    Gdzieś czytałem że będzie można prawami do wyprodukowania spalinowego
    handlować ja ECESEMMM cośtam; )

    To jet dopiero SKURWYSYŃSTWO

    Ale... Jest jeszcze gorzej ;-)

    W USA jak Ci się z klimy ulotni czynnik to fachowiec przyjedzie i może
    nabić Ci tylko nowym (pewnie droższym) i po całości

    UWAGA! Jeśli nie chcesz to fachowiec ma OBOWIĄZEK podpierdolić Cię do
    państwa że jesteś OPORNY

    Wpisujcie kolejne SKURWYSYŃSTWA ;-)

  • 3. Data: 2023-10-24 17:03:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.10.2023 o 16:31, Janusz pisze:
> [...]
    > przeciwnym wypadku mogą po prostu nie zauważyć, jak wygląda
    > rzeczywistość zwykłego mieszkańca ich kraju."

    Może wpadną na pomysł i podniosą ceny spalinek tak, żeby się zrównały z
    prątkami? :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-10-24 17:07:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > brytyjski pomysł na kary za sprzedaż samochodów spalinowych."
    >
    > Wymyślili oni że będą karać firmy samochodowe  za to że mało sprzedają

    Czy ktoś tutaj planuje zakup nowego samochodu spalinowego?

  • 5. Data: 2023-10-24 17:16:51
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-24 o 17:03, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Może wpadną na pomysł i podniosą ceny spalinek tak, żeby się zrównały z
    > prątkami? :D

    Ale to się DZIEJE.

    2024 - nowy podatek za rejestrację spaliniaka

    2026 - nowy podatek od POSIADANIA spaliniaka

    Widzę że Wy tu w większości nie ogarniacie na kogo głosowaliście
    tydzień temu ;-)

    Teraz będziecie jęczeć

    A przecież Konfederacja OSTRZEGAŁA!

  • 6. Data: 2023-10-24 17:19:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-24 o 17:07, io pisze:

    > Czy ktoś tutaj planuje zakup nowego samochodu spalinowego?

    Prawda etapu ;-)

    W USA co drugi użytkownik elektryka twierdzi że następny kupi spalinowy.

    Także ten

    A to przecież tylko wycinek.

  • 7. Data: 2023-10-24 17:29:08
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 17:00, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > W USA jak Ci się z klimy ulotni czynnik to fachowiec przyjedzie i może
    > nabić Ci tylko nowym (pewnie droższym) i po całości

    To idziesz do sklepu motoryzacyjnego i kupujesz zestaw z czynnikiem
    do uzupełnienia.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2023-10-24 17:44:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.10.2023 o 17:07, io pisze:

    > Czy ktoś tutaj planuje zakup nowego samochodu spalinowego?

    Qrwa, pytasz dzika czy sra w lesie.
    Zapytaj lepiej kto tutaj planuje zakup nowego elektryka?

  • 9. Data: 2023-10-24 18:03:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 17:44 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Qrwa, pytasz dzika czy sra w lesie.
    > Zapytaj lepiej kto tutaj planuje zakup nowego elektryka?

    Ja :-)

    TG

  • 10. Data: 2023-10-24 18:07:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 17:16, _Master_ pisze:

    > Widzę że Wy tu  w większości nie ogarniacie na kogo głosowaliście
    > tydzień temu ;-)

    To nie te wybory. Aczkolwiek to kuszący projekt żeby u nas wybrać
    normalnych a do europarlamentu wysłać szurów z komfy:P Z tym że mam
    wrażenie że to nie europarlament decyduje.

    > A przecież Konfederacja OSTRZEGAŁA!

    I co komfa by zrobiła?

    --
    Shrek