  • Data: 2023-03-23 20:55:07
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Mar 2023 20:16:14 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Czyli nie wiesz. OK.

    > Szukam kierunku w tej regule.

    > No wiem, pisałeś to, co zapamiętałeś w szkole. Internetów też nie masz,
    > książki spaliłeś i zostałeś bez dostępu do informacji.
    >
    > Ja mam Internet a tam znalazłem coś takiego:
    >
    > "Jeżeli obejmiemy przewód prawą ręką tak, aby kciuk wskazywał kierunek
    > przepływu prądu, to cztery zgięte palce wskażą zwrot wektora indukcji
    > magnetycznej. Co ważne, mowa jest o umownym kierunku przepływu prądu,
    > czyli wywołanym przez przemieszczające się nośniki dodatniego ładunku
    > elektrycznego."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82a_prawej_d%C
    5%82oni

    > Wyraźnie jest napisane o KIERUNKU (aby kciuk wskazywał kierunek
    > przepływu prądu) Z regułą prawej ręki jest podobnie. Prawa ręka wskazuje
    > KIERUNEK w PRAWO i stąd nazwa reguły.

    Prawa reka w samochodzie niczego nie wskazuje, no chyba, ze dzwignie
    biegow, ale nie u AnglikĂłw.
    Ot - prawa ręka jest po prawej stronie, a samochodom po prawej musimy
    ustąpic pierwszenstwa. I jechac musimy prawym pasem.

    Natomiast w magnetyzmie, i w wektorach, i w srubach,
    chodzi o specyficzne ustawienie palcow w prawej dłoni.
    W lewej jest odwrotne.

    J.