  • 21. Data: 2013-03-21 12:23:40
    Temat: Re: Znowu zima zaskoczyła... kierowców ciężarówek
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 11:25, Jan Koval pisze:

    > Daj jakieś lepsze rozwiązanie. Jak na razie problem tyczy jakiejś wąskiej

    grupy użytkowników dróg czyli raczej nie byl to problem ogólny.

    IMHO całe zło leży po stronie tzw. prawa a konkretnie ustawy o
    zamówieniach publicznych, gdzie liczy się tylko najniższa cena.
    Jak się wybiera najtańszą firmę do utrzymania drogi i ma się to, za co
    się zapłaciło. Jesteśmy dość biednym krajem, więc jak się dorzuci na
    drogi, to braknie na co inne i tak dookoła.
    Jedyne lepsze i skuteczne rozwiązanie, jakie mi przychodzi do głowy to
    wyjazd gdzieś na południe.
    Jacek

  • 22. Data: 2013-03-21 12:27:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    a jechałeś kiedyś na łańcuchach?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2013-03-21 12:59:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Koval" napisał w wiadomości
    Użytkownik "szufela" <b...@e...pl> napisał

    >Od mandatu to droga się nie zrobi przejezdna :P

    To samo dotyczy mandatow dla tirowcow
    .... ale od jednego nie, jakby drogowcy dostawali codziennie jeden, to
    by sie pewnie zrobila.

    J.

  • 24. Data: 2013-03-21 13:30:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 10:43, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał

    > A gdzie niby mają zakładać te łańcuchy? Wiesz ile to trwa?
    > Gdyby zaczęli to robić na obwodnicy korek byłby do samej autostrady.
    > Wystarczy jeden zepsuty samochód osobowy na poboczu i
    > już jest korek na 5 km...
    > Zaraz za Osową powinien w takim razie powstać potężny parking
    > gdzie te łańcuchy by zakładano - myślisz że powstanie?
    > Wiosna jest od dzisiaj, a poza tym mamy globalne ocieplenie.
    > Problem sam się rozwiąże :)

    Wiesz, możemy się spierać o sposób rozwiązania problemu. Jednak nie
    możemy udawać, że problem nie istnieje. Co roku ktoś bez mózgu zatyka
    obwodnicę i miasto cierpi. Do tej pory nigdy nikt takiemu pacanowi nic
    nie zrobił. Ot - "taki urok".

    Ja nie mówię, że trzeba zmuszać do łańcuchów. Mówię tylko tak:
    zablokowałeś obwodnicę - płać ogromny mandat. Niech kierowca sam
    zdecyduje, czy chce próbować przejechać nieprzygotowanym samochodem, czy
    woli gdzieś poczekać, albo przejechać inną drogą.

    --
    MN

  • 25. Data: 2013-03-21 18:16:40
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2013-03-21, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zdecyduje, czy chce próbować przejechać nieprzygotowanym samochodem, czy
    > woli gdzieś poczekać, albo przejechać inną drogą.

    Tak, woli poczekać, do wiosny najlepiej. "Woli" pojechać nową obwodnicą
    klasy S bo ma nadzieje, że jest odśnieżona. Lokalne drogi mogą być i
    zazwyczaj są śnieżną pułapką.

    Samochody ciężarowe w PL są przygotowane do zimy z grubsza tak samo jak
    w pozostałych europejskich krajach. Zresztą muszą być bo jak się robi
    międzynarodówkę to głupio by było jakby w niemczech zatrzymali za
    niewłaściwe opony zimą.
    Wiele więcej w tej kwestii nie usprawnisz w PL.
    Na łańcuchy to takie śniegi nadmorskie to raczej jeszcze za małe.

    Z kolei drogi... U nas nie widziałem, żeby sypali _przed_ opadami.
    Najpierw się czeka aż napada kilkanaście cm a potem się zgarnia i
    posypuje bo inaczej 'się nie opłaca'. Na zachodzie już przy +2 sypią
    solą jak szaleni.

    A problemy z podjazdami pod górkę są nie tylko w Polsce. U niemca jak
    dosypie porządnie to też się potrafią pod górkę zatrzymać.

    A te górki na obwodnicy 3miasta to żadne jakieś specjalnie strome.
    Podejrzewam, ze gdyby nie skąpili kasy na utrzymanie to by problemu nie
    było.

    --
    WildS

  • 26. Data: 2013-03-21 18:42:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Mar, 13:30, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zdecyduje, czy chce próbować przejechać nieprzygotowanym samochodem, czy
    > woli gdzieś poczekać, albo przejechać inną drogą.

    Tylko skad przed wjazdem na jakis odcinek ma wiedziec, ze jest kiepsko
    odsniezony, czy tez jakies gorki sa ;)

    Ktos napisal. ze powinni wtedy przez miasto jechac - ja np. nie znam
    zupelnie tamtych okolic i w razie podejrzen o kiepskie warunki
    wybralbym wlasnie obwodnice - majac nadzieje, ze jest najlepiej
    utrzymana ;)

    A jak juz na CB sie dowiedza, ze zablokowane to raczej nie jada,
    wybiet=raja inna droge lub robia obowiazkowa przerwe na jakims parkngu
    - ale ktos musi byc pierwszy ;)

    WS

    PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
    moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija go i staje obok,
    bo tez nie moze...

  • 27. Data: 2013-03-21 20:25:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 10:42:02 -0700 (PDT), WS napisał(a):
> [...]
    > zupelnie tamtych okolic i w razie podejrzen o kiepskie warunki
    > wybralbym wlasnie obwodnice - majac nadzieje, ze jest najlepiej

    Z tym ze oni w wiekszoscci pewnie wiedza - nie pierwszy raz tam jezdza, a i
    CB maja i moga zapytac.

    Tylko ... tym ciezszym przez miasto nie wolno ?

    > A jak juz na CB sie dowiedza, ze zablokowane to raczej nie jada,
    > wybiet=raja inna droge lub robia obowiazkowa przerwe na jakims parkngu
    > - ale ktos musi byc pierwszy ;)

    Przerwa ich chyba nie urzadza - tzn oplaca im sie kilka czy kilkanascie
    godzin, a przez tyle lod nie stopnieje :-(

    > PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
    > moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija go i staje obok,
    > bo tez nie moze...

    A to ewidentna sytuacja ? Jedziesz, jakas d* na letnich oponach pas
    blokuje, to co robisz ?
    Stajesz i czekasz az przejedzie ? A sp* do Niemiec, tam bedziesz mile
    widziany :-)

    J.

  • 28. Data: 2013-03-21 20:34:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-21 10:22, Marcin N pisze:
> [...]
    (...)

    > OK, nie upieram się z zimówkami. Mogą być łańcuchy.

    Nie wierz osobie, która pokazuje swą ignorancję w temacie.
    Jak najbardziej są opony zimowe do ciężarówek i autobusów
    (od jakieś czasu). Różne są opony na oś napędową i różne na
    prowadzącą czy wleczoną. No i dają sporo - łańcuchy to inna
    para kaloszy.
    No, ale Trójmiasto to żaden teren zagrożony - podziękuj
    władzom za utrzymanie drogi, pogoda płata figle.
    Nie wiń kierowców ciężarówek za tę sytuację.

  • 29. Data: 2013-03-21 20:36:50
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2013-03-21, WS <L...@c...pl> wrote:
    > PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
    > moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija go i staje obok,
    > bo tez nie moze...

    I co, wszystkie mają stanąć bo jeden nie podjechał? Bez przesady.
    Czasami się uda dogadac na radio i po prostu puszczaja sie z gorki
    (jesli jest) pojedynczo i z rozpedu pod gorke sie wciagaja. Czasami w
    takich akcjach pomaja miejscowe sluzby itp.

    Ogólnie poki jedzie to jest szansa, ze podjedzie. Gorzej jak stanie pod
    gorke z powodu jakiegos korka np. Wtedy i pełnym nieraz ciężko ruszyć.

    --
    WildS

  • 30. Data: 2013-03-21 22:32:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Mar, 20:36, WildS <f...@n...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ogólnie poki jedzie to jest szansa, ze podjedzie. Gorzej jak stanie pod
    > gorke z powodu jakiegos korka np. Wtedy i pełnym nieraz ciężko ruszyć.

    Nie twierdze, ze maja stanac, tylko wyciagac wnioski... ;)

    Jesli jeden stoi, to 3x sprawdzic, czy obok przejada... jesli nie, to
    faktycznie czekac ... (na odwilz? :) )

    WS