  • Data: 2015-08-28 21:23:26
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-25 o 10:56, J.F. pisze:

    > Kto wie, moze to i najlepsze rozwiazanie.
    >
    > Ale czy ja dobrze widze ?
    > Zamiast budowac most, to oni wstawili rure i zasypali ziemia.
    >
    > Hm ... jaka budowa, mysmy tylko troche piasku do rzeki wrzucili :-)

    Jarku - niedawno przerabiałem temat. Jest sobie rów, tak szeroki że żaba
    przeskoczy nie mocząc nóg, nad rowem mostek - czyli rura betonowa
    zasypana ziemią, dojazd na pola istniejący od kilkunastu lat co
    najmniej, i to istniejący nie tylko w terenie, ale także w dokumentacji
    geodezyjnej gminy. Ale odcięty jak się okazało od pola wąskim,
    trójkątnym klinem. Więc formalnie rzecz biorąc nie ma dojazdu do pola,
    bo przejeżdżasz przez cudzą działkę o szerokości zminiającej się od zera
    do 50 cm. Służebności nie ustanowisz, bo ten klinek w papierach (KW)
    jest własnością gminy, ale gmina o niego toczy od n-lat z kimś spór w
    sądzie. Chcesz mieć dojazd - musisz wybudować obok nowy mostek. Czyli
    wrzucić kawałek betonowej rury tej samej średnicy i zasypać ziemią.
    Papierologia - jakbyś chciał wybudować most przez Wisłę. Projekt
    (oczywiście osoba robiąca projekt musi mieć odpowiednie uprawnienia
    drogowe, mostowe i odpowiednią pieczątkę, wpisana w odpowiedni rejestr
    uprawnionych do projektowania mostków z kawałka betonowej rury),
    oczywiście muszą być zachowane odpowiednie profile i nachylenia,
    promienie łuków, odwodnienia (kratka odwadniająca drogę na moście), nowy
    mostek musi być oddzielony od starego (bo inaczej wjazd byłby szerszy
    niż droga, a to niedopuszczalne), uzgodnienia projektu z zarządcą drogi,
    uzgodnienia z gminą, zgłoszenie zajęcia pasa drogowego, zgłoszenie na
    policję żeby mogli objazd jakby co wytyczyć (ruch na tej drodze - z 10
    samochodów na godzinę w godzinach szczytu), badania geotechniczne
    gruntu, odrolnienie gruntu w ilości 5m^2, geodeta itp itd.

    Pozdrawiam

    Michał