    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Date: Fri, 09 Apr 2021 00:05:21 GMT

    On 2021-04-08, zhbick <n...@s...pl> wrote:
    > A tu przykład tego, jaki zestaw (CPU + mobo + RAM) można nabyć w cenie
    > kilkuset PLN
    > https://www.aliexpress.com/wholesale?trafficChannel=
    main&d=y&CatId=0&SearchText=Xeon+E5+2620v3&ltype=who
    lesale&SortType=price_asc&page=1&groupsort=1

    To jest bardzo kusząca alternatywa z tym, że jak walczyłem z tego typu
    pokusami jakieś 6-12 miesięcy temu to jednak wyszło mi więcej minusów
    niż plusów. Wtedy, podzespoły były jednak duzo tańsze i kupiłem markową
    płytę do uzywki R1700.

    A te minusy (pórównując do ww zestawu z R1700) to głownie:

    3x droższa, nonejmowa płyta o ograniczonej liczbie róznorakich slotów
    (jesli potrzeba)

    3x (prawie) wiekszy pobór prądu przez te 2x cpu - droższy zasilacz, 2x
    chłodzenie.

    Wydaje mi się, że nawet dzisiaj może być to na granicy... Owszem, fajnie
    mieć zestaw na 2ch Xeonach ale nie jestem przekonany czy sens jest jakiś
    duzy.

    --
    Marcin