    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Date: Sat, 10 Apr 2021 00:09:19 GMT

    On 2021-04-09, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Ja ciągle nie mogę się przekonać do tego typu ofert. W sensie nieraz mam
    > wrażenie, że są podejrzanie tanie. Prę razy do projektu elektronicznego
    > potrzebowałem elementu (kodek audio, CPLD), który w Mouserze kosztował
    > 90 zł + kolejnych kilkadziesiąt zł za wysyłkę Polski.
    > Na Alliexpress tymczasem zestaw 5 takich elementów to jakieś 60 zł z
    > przesyłką za darmo albo za jakąś symboliczną kwotę.
    >
    > Skąd się biorą te różnice? Oni sprzedają faktycznie to, co jest w
    > ogłoszeniu?

    Na ogół tak, ale trzeba uważać (jak ze wszystkim). Jesli akurat chodzi o
    różnorakie cpu z Alego, to w sumie kupiłem >10 różnych, wszystkie używki.
    Żadnych problemów. Tak samo zresztą z RAM (nowe moduły). Jesli pojawiają
    się problemy, to do arbitrażu Alego tez nie mogę w sumie wiele zarzuć - mam
    z nimi lepsze doświadczenia niż np. z paypalem.

    Natomiast jak coś jest drogie i podejrzanie tanie, to oczywiście rzecz
    śmierdzi - kiedyś była np. plaga kart graficzyn, które meldowały się tak
    jak oferta wskazywała, ale bebechy to była jakaś dużo słabsza rzecz.

    W zakresie cen niskich, tak powiedzmy do tych 100-200zł, to są często
    dokładnie te same produkty, które oferowane są ze sporym narzutem w tzw.
    sklepach renomowanych. Różnice zwykle obejmują naniesione logo, lepsze
    opakowanie, łatwość zwrotu i procedur reklamacyjnych (EU). Kupując z
    Alego zawsze trzeba się liczyć z koniecznością odesłania. Przy cięższych
    klamotach potrafią być to spore koszty.

    W każdym razie, kupuję od nich od jakiś 6 lat, będzie pod 300 różnych
    przedmiotów, głownie elektronika i podzespoły, kamery cctv, mini pc i
    sbc, kontrolery dysków, używane cpu, karty graficzne, akumulatory,
    drobne moduły typu usb-przekaźniki, usb - serial, konwertery dc-dc, inne
    mini moduły np. na ESP8266, światłowody i osprzęt, różne pierdy meblowe,
    wszystko w sumie poza ciuchami. Złych doświadczeń za dużo nie mam.

    --
    Marcin