    From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Żywotność żarówek
    Date: Tue, 15 Nov 2011 08:12:32 +0100

    > Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego
    > braku w obowiązku jazdy w dzień na światłach. Stan faktyczny jest jaki
    > jest i tyle.
    >
    > A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
    > (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie z/do
    > pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jaką
    > znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?
    >
    > Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
    > samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie
> [...]
    Mi pada średnio 3-4 razy rzadziej, a jeżdżę ze 2 razy więcej od Ciebie. Z
    reguły kupuję żarówki Phillips, ale nie wymieniam parami, tylko wymieniam
    tą, która się przepaliła. Nie wiem w jakiej cenie są najtańsze żarówki, ja
    za swoje płacę koło 20zł sztuka. Tak czy owak radzę po pierwsze zmienić
    przyzwyczajenia, to znaczy odpalać światła po odpaleniu silnika i gasić
    przed zgaszeniem silnika, a jeśli już tak robisz to sprawdzić instalację, bo
    to wydaje się zbyt często, by nawet najtańsze żarówki tak szybko się
    przepalały.