    From: " profesor fir" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: akceleracja inna niz 3d
    Date: Tue, 7 Feb 2012 09:32:52 +0000 (UTC)

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > Akceleracja 2d jest uproszczon=B1 wersj=B1 akceleracji 3d i cz=EAsto jako t=
    > aka jest u=BFywana. Co do renderingu font=F3w, to zazwyczaj nie stosuje si=
    > =EA tu akceleracji, bo szybciej jest sobie zrenderowa=E6 w pami=EAci i prze=
    > s=B3a=E6 gotowa bitmap=EA na ekran (+cache utworzonych bitmap).

    a mozesz podac przyklad takiej akceleracji 2d - nie chodzi
    mi o plaskie ustawianie oteksturowanych quadów na oglowym
    viewporcie (bo to tez podpada pod akceleracje 3d)

    chodzi mi o to czy sa (czy tez nie ma) inne akceleracje,

    np kiedys moja bardzo stara karta trident miala akceleracje
    polegajaca na akcelerowaniu kopiowan prostokatow obrazu
    (do uzycia np podczas przeciagania za belkeokna po pulpicie)
    i jeszcze pare innych akceleracji 2d (wogole byly tam dziwne
    i ciekawe rzeczy np tryb tekstowy w rodzaju 160x60 itd)

    teraz to chyba wypadlo z uzycia, mimo ze np takie staromodne
    akceleracje by mi sie np mogly przydac bo ja pisze gierki 2d
    w takim staromodnym stylu przy pomocy stepixeli i prymitywow

    (zalezy co prawda bo najlepijej by bylo gdyby to moglo operowac
    na pixelbuforze w zwyklym ramie (a z tym to gorzej) a nie w
    video ram z wystawionym jedynie interfejsem (nie lubie takiego
    programowania zza interfejsu zwlaszcza ze to nie tylko problem
    ograniczen interfejsu ale tez problem opaque'watosci wszystkiego
    - na iphone mialem z tym nidobre przygody bo nie bylo jasne
    ktore operacje dzialaja w vramie ktore w ramie co sie dzieje i
    jak nalezy to robic)

    chetnie doczytalbym o takich sprawach (tj czy na moim systemie
    sa akceleracje inne niz te zwykle na viewporcie 3d)

    inna sprawa - o ile normalnie jak pisze sie w ogl to otwiera
    sie specjalny viewport (a tak jest) to wynika z tego ze reszta
    ekranu jest 'jakims innym' framebuforem (i realnie rzeczywiscie
    nie jest przeciez quadem w 3d) a przeciez jest to ta sama karta
    graficzna, czyli karta oferuje do pracy jakis inny tryb niz
    oglowski viewport 3d - wiec moze ten tryb jest jednak jakos
    akcelerowany

    nie spotkalem ksiazek na temat tego wlasnie trybu 2d o tyle
    wlasnie pytam bo to tajemnicza sprawa - jak doszukac sie info
    na temat tego trybu karty graficznej?