eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumlator i niskie przebiegiRe: akumlator i niskie przebiegi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipar
    tners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Date: Fri, 09 May 2014 16:56:24 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 20
    Message-ID: <lkiqav$2dtr$1@news2.ipartners.pl>
    References: <6...@g...com>
    <536ba54c$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <lkgdj7$d7q$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <lkghl1$v50$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1399647391 79803 157.25.157.219 (9 May 2014 14:56:31 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 9 May 2014 14:56:31 GMT
    In-Reply-To: <lkghl1$v50$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532494
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze:
    >
    >> A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz
    prąd?
    >
    > Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem
    skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.

    Pomijając kwestię mrozu, to czytałem gdzieś raport z badania algorytmu ładowania,
    polegającego na tym,
    że akumulator ołowiowy przyjmował prąd równy liczbowo (w A) aktualnie brakującej
    pojemności (w Ah),
    (czyli, np. całkowicie wyładowany akumulator 50 Ah ładowano prądem 50 A, gdy
    naładował się do połowy
    - prądem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano całkiem spore prądy.
    I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia żywotności czy innych negatywów.
    W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie bardzo
    wiem, czemu
    w drugą stronę miały mu mocno szkodzić (poza gazowaniem pod koniec ładowania).

    Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest
    aktualna
    pojemność aku, oraz ile dokładnie wynosi jego ładunek...

    --
    JW

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: