  • 41. Data: 2017-01-31 15:41:34
    Temat: Re: alternatywa dla RasPi z SATA
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:o6q6vi$gj1$1@usenet.news.interia.pl...
    > Aczkolwiek wolałbym:
    > http://allegro.pl/unitek-y-3322-konwerter-mostek-usb
    -3-0-ide-sata-3-i6196733724.html?bi_s=ads&bi_m=p5&bi
    _c=138597

    > tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji, czy przenosi SMART.

    Moja taniocha przenosi, tylko, że nie każdy program umie się przez to
    przecisnąć, większość zwraca błąd po próbie odczytu.
    Natomiast, moja taniocha, ma dość niesympatyczny błąd, ale muszę zrobić
    próbę, czy da się to wykorzystać - pod DOSem nie przenosi... błędów odczytu,
    trafienie na taki sektor zawsze jest widziane jako powodzenie, wraz z
    możliwością odczytu tego, co się "odczytało". Pod XP błędy wykrywa
    normalnie.
    Jest jeszcze problem, gdy w komputer wetknięte są inne urzadzenia USB, nie
    zawsze wtedy adapter jest widoczny.
    A jest uniwersalna, gdyż udało mi się skutecznie, pod 1 adapter, podpiąć 3
    różne dyski i je równocześnie, oraz niezależnie obsługiwać.
    Dokładnie taki mam (choć za mniejszą sumę kupiony)
    http://allegro.pl/nowy-adapter-do-dysku-usb-2-0-na-s
    ata-ata-ide-i6677918472.html

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 42. Data: 2017-01-31 23:44:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 15:41, HF5BS pisze:

> [...]
    > 3 różne dyski i je równocześnie, oraz niezależnie obsługiwać.
    > Dokładnie taki mam (choć za mniejszą sumę kupiony)

    Też mam dokładnie taki sam komplet, tyle, że firmowany przez Uniteka.
    Ładnych parę lat temu zapłaciłem za niego ok. 150 zł. brutto jeśli nie
    więcej.
    Ale bydlak nie przenosi SMARTa. Próbowałem pod Win XP, pod Win7, pod
    kilkoma linuksami.

    Może to jest związane z jakimiś licencjami? Tanie badziewie ma hm... w
    głębokim poważaniu licencje, więc obsługuje pełny protokół. A znane
    firmy muszą coś obcinać.
    Analogicznie do TV, stacjonarnych DVD czy innych odtwarzaczy. Tanie
    badziewie wszystko łyka, mając w d... licencje, natomiast jakieś JVC czy
    Sharpy tylko kilka formatów umieją.

    A gdzie ja mam te różne licencje, to nie będę pisał ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2017-02-01 14:17:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Pozycja podobna do nr 1 jest:
    > http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-z-ide-na-sata
    -2-5-3-5-usb-2-0-i6699965350.html

    > jednak już inne pudełko.

    Fakt, inne - musiałem porównać, żeby zobaczyć różnicę :) Pewnie to to
    samo.

> [...]
    _c=138597

    > tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji, czy przenosi SMART.

    Ten jest już konkretniejszy... może ktoś ma, albo warto kupić (i najwyżej
    zwrócić wysyłkowo), żeby się przekonać...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 44. Data: 2017-02-01 14:24:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    -3-0-ide-sata-3-i6196733724.html?bi_s=ads&bi_m=p5&bi
    _c=138597

    > Moja taniocha przenosi, tylko, że nie każdy program umie się przez to
    > przecisnąć, większość zwraca błąd po próbie odczytu.

    Jaki błąd i jaki program umie się przecisnąć?

    > Jest jeszcze problem, gdy w komputer wetknięte są inne urzadzenia USB, nie
    > zawsze wtedy adapter jest widoczny.

    Może zasilanie nie daje rady?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 45. Data: 2017-02-01 14:26:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > więcej.
    > Ale bydlak nie przenosi SMARTa. Próbowałem pod Win XP, pod Win7, pod

    Spróbuj jeszcze smartctl -d usbjmicron (u mnie bez powodzenia, mimo że ten
    mój też ma chip jmicron).

    > Może to jest związane z jakimiś licencjami? Tanie badziewie ma hm... w
    > głębokim poważaniu licencje, więc obsługuje pełny protokół. A znane
    > firmy muszą coś obcinać.

    Ja raczej widziałbym jakąś inteligentniejszą obsługę dysku w tych
    droższych kontrolerach oraz pełne pass-through w tych tańszych. Ten
    droższy, który mam, sam zarządza zasilaniem dysku, więc jakieś polecenia
    musi do niego słać.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 46. Data: 2017-02-01 15:06:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ata-ata-ide-i6677918472.html

    > Też mam dokładnie taki sam komplet, tyle, że firmowany przez Uniteka.
    > Ładnych parę lat temu zapłaciłem za niego ok. 150 zł. brutto jeśli nie
    > więcej.

    No, bo twój to z pewnością oryginał i będę tego bron ić, mój natomiast, to
    chińska gównotaniocha.

    > Ale bydlak nie przenosi SMARTa. Próbowałem pod Win XP, pod Win7, pod
    > kilkoma linuksami.

    Przepuszczając przez to kilka dysków mam wrażenie, ze to może byc kwestia
    jakiegoś rejestru w dysku, którego błędnie odczytany znacznik może np.
    sygnalizować, że SMART nie jest gotowy.

    > Może to jest związane z jakimiś licencjami? Tanie badziewie ma hm... w
    > głębokim poważaniu licencje, więc obsługuje pełny protokół. A znane firmy
    > muszą coś obcinać.

    Hmm... nie wiem... przez mój podobnie... ale czasem SMART się przeciśnie,
    choć po prostu nie każdy program obwieści to sukcesem.

    > Analogicznie do TV, stacjonarnych DVD czy innych odtwarzaczy. Tanie
    > badziewie wszystko łyka, mając w d... licencje, natomiast jakieś JVC czy
    > Sharpy tylko kilka formatów umieją.

    Całkiem możliwe, za to jeśli, to pewnie konkretnie działające, a n ie
    niewiadomoco.

    > A gdzie ja mam te różne licencje, to nie będę pisał ;)

    Uważaj, bo się pokaleczyć można i Pan Okulista będzie krzyczał! :)))

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 47. Data: 2017-02-01 15:16:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    -3-0-ide-sata-3-i6196733724.html?bi_s=ads&bi_m=p5&bi
    _c=138597

    > Jaki błąd i jaki program umie się przecisnąć?

    Po prostu - błąd odczytu SMART. Victoria np. na żółto UNCN, mimo, że dany
    dysk na pewno SMART ma, czynny i działający.
    A muszę sprawdzić, bo sobie nie zapamiętałem, czy HDD-Scan nie umie
    przypadkiem obejść ten problem... Bo na stówę wiem, że któryś z programów,
    pokazał mi SMARTa dysku przez to gówno podpiętego.

    > Może zasilanie nie daje rady?

    Zdecydowanie nie, z zasilaniem nie ma problemu żadnego, zresztą, jeden z
    portów USB mam przystosowany fabrycznie do e-SATA, a ZTCW, to trochę prądu
    potrafi zabrać. Bardziej to się zachowuje, jak błąd programowy adaptera, nie
    sprzętowy, jak zatrybi, to śmiga i nie płacze.
    Jeśli nie chce złapać, to czasem pomoże nieco ryzykowna operacja, podpinać
    do kompa w kolejności odwrotnej, najpierw urządzonko, potem zasilanie do
    dysku (dysk PATA-44 czyli laptopowy, z moim 128 GB SSD Transcendem włacznie,
    zasilany jest z urządzonka i śmiga okej) a na końcu włożyć dysk w
    urządzonko. Trzeba obserwować kontrolkę w urządzeniu, jak mignie po
    podpięciu, to zatrybiło, jak nie, to czasem pomoże inna kolejność
    podłączania. Niekiedy zaczyna też trybić, jak się do sąsiedniego portu coś
    podłączy i to coś zatrybi, wtedy dotąd niechętny port ożywa. Każdy dysk
    zachowuje się tu nieco inaczej, stawiam na niedopracowany firmware.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 48. Data: 2017-02-01 18:46:09
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <o6q6vi$gj1$1@usenet.news.interia.pl>
    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Aczkolwiek wolałbym:
    > http://allegro.pl/unitek-y-3322-konwerter-mostek-usb
    -3-0-ide-sata-3-i6196733724.html?bi_s=ads&bi_m=p5&bi
    _c=138597

    Z tego co pamiętam (bo chyba z nim, albo jakimś klonem miałem
    styczność) smartctl działa z jakąś formą '-d usbjmicron[,p][,x][,PORT'
    (chyba "usbjmicron,x,PORT")

    --
    Jacek Politowski

  • 49. Data: 2017-02-02 08:59:56
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 27-01-2017 o 08:33, Atlantis pisze:
> [...]
    > rozmaitych czujników pracujących w lokalnej sieci. Do tego dochodziłoby
    > logowanie zdarzeń itp. Ogólnie dużo operacji na dysku, którymi wolałbym
    > nie obciążać karty pamięci z systemem (ani żadnej innej pamięci flash).
    >
    > Oryginalny CubieBoard chyba się trochę już zestarzał, Cubietruck pojawia
    > się na Allegro dość rzadko i raczej w dość wysokich cenach.
    >
    > Co mogę myśleć o rozmaitych wynalazkach spod z znaku Orange Pi,
    > wyposażonych w ten interfejs? Jak wygląda kwestia stabilności sprzęt i
    > jakości dostępnych dystrybucji Linuksa? Można w tym widzieć gony

    Ja mam to http://elty.pl/pl/p/New-MarsBoard-A20-Dev-Board/1056
    na androidzie i podłączenie do telewizora przez HDMI filmy chodzą w
    najwyższej rozdzielczości. Można podłączyć dedykowany wyświetlacz i
    sata. Sam nie podłączałem dysku, nie miałem potrzeby.

    ---
    Avast.

  • 50. Data: 2017-02-03 11:58:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Przepuszczając przez to kilka dysków mam wrażenie, ze to może byc kwestia
    > jakiegoś rejestru w dysku, którego błędnie odczytany znacznik może np.
    > sygnalizować, że SMART nie jest gotowy.

    Ale te same dyski na innej przejściówce nagle mają SMART-a, tak samo
    podłączone bezpośrednio pod satę.

    --
    http://www.chmurka.net/