  • 31. Data: 2024-02-15 15:58:46
    Temat: Re: asynchroniczne CPU
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Niby nie. I mamy takie cosie jak speedstep itp. Ale to troche zeszlo aby
    > komputery takie jak PC w calosci mogly z tym dzialac. Pamietam ze w
    > czasach durona600 mialem opcje "spread spectrum" ktora powodowala ze
    > taktowanie plywalo troche w te i wewte i tamten komputer nie wstawal jak
    > sie to wlaczylo.

    To takie chyba średnio dopracowane było :)

    > https://www.youtube.com/watch?v=fWqBmmPQP40&t=1455s
    > Ten, zaznaczylem okolice gdzie cale wyjasnienie sie odbywa.

    Dzięki, zerknę.

    > Cos co dla mnie bylo czarna magia kiedys, po obejrzeniu tego materialu
    > powoduje u mnie "heh, moglbym to rozwinac, gdzie jest mysza?"

    Znam to uczucie. Czasem jak ktoś coś wyjaśni, to się to wydaje takie
    proste. Na zasadzie "jak ja mogłem na to nie wpaść?".

    Ten gość od Mery właśnie tak wyjaśnia.

    Zarejestruj się na chmurce: http://news.chmurka.net/register.php

    --
    Mis, zajączek, wilk i lis grają w karty. Lis oszukuje. Po pewnym czasie
    niedźwiedź wstaje i mówi :

  • 32. Data: 2024-02-15 17:10:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zarejestruj się na chmurce:http://news.chmurka.net/register.php

    Do 22 lutego promocja, za darmo. Później będzie trzeba płacić. ;)

    Robert

  • 33. Data: 2024-02-15 18:09:01
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, February 15, 2024 at 10:11:02 a.m. UTC-6, Robert Wańkowski wrote:
    > Do 22 lutego promocja, za darmo. Później będzie trzeba płacić. ;)

    Jak darmo to wzialem dwa :)
    Kliklem bylem...

  • 34. Data: 2024-02-15 19:04:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Kliklem bylem...

    Ja też :) Powinieneś dostać maila z hasłem.

    Pamiętaj żeby zaznaczyć w TB opcję "Zawsze żądaj uwierzytelniania podczas
    łączenia z tym serwerem". Jakby coś było nie tak to śmiało pytaj (na maila
    lub na grupie chmurka.misc).

    --
    Przebiega zając przez jezdnię, aż tu nagle się potknął. A jako, że zające
    maja 2 duże wystające zęby, to wbił się tymi zębami w asfalt. Próbuje

  • 35. Data: 2024-02-15 19:29:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.02.2024 o 18:09, ptoki (ptoki) pisze:
    > Jak darmo to wzialem dwa

    Witamy po jasnej stronie mocy.

    Robert

  • 36. Data: 2024-02-16 00:41:20
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-02-15 12:04, Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > łączenia z tym serwerem". Jakby coś było nie tak to śmiało pytaj (na maila

    No tom jest.

    Dawno nie korzystalem z lokalnego czytnika. Fajnie znowu miec watki i
    widok drzewka.

    Obczytalem tego helpa co tam dali.

    No i moge znowu poczytac nieco pms-a.

    Ide nasiac im tam fermentu...

    --
    Lukasz

  • 37. Data: 2024-02-16 10:42:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Witamy po jasnej stronie mocy.

    :)

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2024-02-16 22:03:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 19:54, J.F pisze:

    > No moze nie asynchroniczny, ale zmiennozegarowy ..
    >
    > https://youtu.be/Y59hgZ5_7sk?t=522
    >
    > J.
    Dopiero teraz obejrzałem, świetny materiał. Naprawdę facet ma
    niesamowitą wiedzę a to juz kolejny odcinek jego ktory oglądam.
    A tak w nawiązaniu do finansów z filmu o diodzie to wiecie dlaczego
    takich procków nie ma? :(
    3 razy szybsze 2 razy mniej prądu 5 razy droższe (bo chyba 5 razy więcej
    czasu można tak przemnożyć) jak padło na przykładzie pentium to niestety
    z księgowymi on przegrał. Chociaż myślę że jakby to jednak poszło w tym
    kierunku to już by były tańsze, bo byłyby narzędzia i doświadczenie.

    --
    Janusz

  • 39. Data: 2024-02-16 22:31:00
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > czasu można tak przemnożyć) jak padło na przykładzie pentium to niestety z

    Nie do końca, bo przecież rzeczy droższe ale lepsze, też mają swoje miejsce
    na rynku. Po prostu ten dłuższy czas opracowywania to nie tylko koszt, ale
    też czas, w którym konstrukcje synchroniczne zdążą już dogonić tę wolno
    opracowywaną konstrukcję asynchroniczną i zniwelować jej zalety.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 40. Data: 2024-02-16 22:55:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie do końca, bo przecież rzeczy droższe ale lepsze, też mają swoje
    > miejsce na rynku.
    Droższe nie znaczy zawsze lepsze, ale ok, są.
> [...]
    > koszt, ale też czas, w którym konstrukcje synchroniczne zdążą już
    > dogonić tę wolno opracowywaną konstrukcję asynchroniczną i zniwelować
    No niekoniecznie, nie wiemy jakie by to były procesory, poza tym tak jak
    pisałem, gdyby była lepsza konkurencja to i postęp też by był w
    asynchronicznych, powstawałby narzędzia i doświadczenie. Firmy po prostu
    poszły po łatwiejszej ścieżce gdzie kasa i tak była i można było
    znacznie częściej wypuszczać nowe modele w nowej podstawce :)

    --
    Janusz