  • 11. Data: 2011-06-23 11:43:23
    Temat: Re: burza
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "kamil" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    news:itv4h3$765$3@inews.gazeta.pl...

    > Masz pewnie drogą klawiaturę, to i mądrze piszesz! ;-)

    10/10 ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 12. Data: 2011-06-23 17:18:10
    Od: <m...@o...peel>

    > Kitowy jako nieliczny z systemów, w tym przypadku jest bardzo dobry.
    > Ja na niego nigdy nie narzekałem (K200D), tylko do robienia wietrz z
    > zastanym światłem jest kiepski. Dokupiłem sobie sigme 17-70 1:2.8-4.5
    > i tu juz na moje potrzeby daje radę :-)
    >
    > --
    > Krzysiek

    no właśnie Panie Imienniku - zastanawiam się nad sigmą tą właśnie 17-70mm 2,8-4,5 lub
    nad Tamronem 17-50mm 2,8, odrzuciłem ze względu na cenę i na średnicę filtra 82mm ten
    obiektyw Sigma 24-70 mm F2.8 IF EX DG HSM - obawiam się że przez taką wielką "dziurę"
    aż 82 mm przy takim krótkim obiektywie może wpadać za dużo tego co nie lubimy, te
    odblaski potem ochydnie wyglądają :-)

    a może Kolega zaproponuje inny zamiennik - czy ten tamron 17-50mm 2,8 jest wart uwagi
    (1150zł we Wrocławiu)

    Krzysztof

  • 13. Data: 2011-06-23 17:26:43
    Od: <m...@o...peel>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    net.pl...

    > Mi sie ta rynna w domu z lewej nie podoba.
    > :-(
    > TA

    ta rynna i nie tylko ona jest wołaniem o pomstę do piekła - zapraszam z
    obiektywami na wrocławskie osiedle Brochów - kamienice z WC na półpiętrzy i
    ulice o nazwach Chińska, Koreańska, Japońska, Tybetańska, Birmańska,
    Wietnamska, Syjamska .... taki wehikół czasu do lat 60-70tych.
    np.:
    peron dworca Wrocław Brochów - http://bi.gazeta.pl/im/3/5814/z5814443X.jpg
    kamienica na Chińskiej
    http://2.bp.blogspot.com/_eaDH8dUbc6o/SLxZ6L73EYI/AA
    AAAAAADhU/qHeB7YzAKiw/s320/brochow+chinska-736091.jp

  • 14. Data: 2011-06-23 19:57:01
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Masz pewnie drogą klawiaturę, to i mądrze piszesz! ;-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Kamil

    Akurat w takich zdjęciach sprzęt jest ważny. Tu efektu przydaje wspaniałe
    granatow- fioletowe niebo bez szumów i ziarnistości. Byle jakim
    kompaktem nie uzyskało by się jednak tego efektu.
    Zastanawiam się czy tej fajnej fotki nie powinno się trochę przykadrować aby
    zostawić tylko zarysy domu na marginesach. Uciąć z lewej i od dołu
    (zostawiając jednak to czarne)

  • 15. Data: 2011-06-23 21:47:24
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 22/06/2011 22:10, m...@o...peel wrote:
    > Bez photoshopa, prosto z aparatu (Pentax K10D, ISO 400, 1,3 sec, 18mm kit)

    Zdjęcie naprawdę ładne. No i korzystam z okazji i pochwalę się
    skromniejszym zdjęciem:
    http://i736.photobucket.com/albums/xx3/qludek/IMG_37
    81.jpg

    Spróbowałem jednak zrobić film poklatkowy, zdjęcia z błyskawicami zawsze
    na chwilę wstrzymałem (skoro Kopernik mógł wstrzymać Słońce, to ja pioruny).

    Oryginalne zdjęcia mają 1600x1200 px, na potrzeby filmu zmniejszone na
    wysokość 720 px. Canon A630.

    http://www.youtube.com/watch?v=ipD7pnCRldI

    Ludek

  • 16. Data: 2011-06-24 12:18:11
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

> [...]
    > i wakacyjna burza.
    > Bez photoshopa, prosto z aparatu (Pentax K10D, ISO 400, 1,3 sec, 18mm kit)

    to mi wyglada na kilka wyladowan
    wogole jakies strasznie dziwne to wyladowanie

  • 17. Data: 2011-06-24 15:33:07
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niego nigdy nie narzekałem (K200D), tylko do robienia wietrz z zastanym
    > światłem jest kiepski. Dokupiłem sobie sigme 17-70 1:2.8-4.5 i tu juz na

    Poza tym, że jest za ciemny w wielu sytuacjach, to ostrość, nawet na pełnej
    dziurze jest całkiem przyzwoita. Co ciekawe, żona ma z k-x em drugi
    egzemplarz (tylko z plastikowym bagnetem i bez tulipana) i jest podobnie, co
    oznacza powtarzalność w procesie produkcji. Z kilkunastu obiektywów (spora
    część pochodzi z czasów analogowych) używam w zasadzie trzech - kita, 55-300
    (baaardzo go lubię) i manualnego samyanga 85.

  • 18. Data: 2011-06-24 16:13:44
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    m...@o...peel napisał(a):
    > a może Kolega zaproponuje inny zamiennik - czy ten tamron 17-50mm 2,8
    > jest wart uwagi (1150zł we Wrocławiu)
    Bardzo chętnie bym coś doradził, ale tego szkła nie miałem w rękach.
    Ja przed kupnem wertowałem testy i fora dwa lata temu. Stąd mój wybór.
    Na Odrzańskiej można przyjść z własnym aparatem i popstrykać różnymi
    szkłami do woli, a w domu sobie porównać.
    Ważne jak juz się zdecydujesz na jakieś szkło, to przygotuj sobie
    planszę i przetestuj je w sklepie na front-back focus.
    Ja pamiętam że z trzech szkieł wybierałem, a moją planszą była
    zgrzewka a bateriami AA :) Ale potem w domu na tablicy okazało sie że
    idealnie strzela w punk.
    --
    Krzysiek

  • 19. Data: 2011-06-24 16:27:25
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Yogi(n) napisał(a):
    > Poza tym, że jest za ciemny w wielu sytuacjach,
    Tylko w sytuacjach gdzie jest ubogo w światło ;)
    > to ostrość, nawet na
    > pełnej dziurze jest całkiem przyzwoita.
    Potwierdzam
    > używam w zasadzie trzech - kita, 55-300 (baaardzo go lubię)
    > i manualnego samyanga 85.
    kit 50-200 też jest bdb.
    Ja mam tak
    Samyang 8mm 1:3,5
    Sigma 17-70 1:2.8-4.5 DC
    Sigma 70-300 1:4-5.6 APO DG
    I na tym skończyłem jak na moje od czasu do czasu pstrykające potrzeby :)
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2011-06-24 17:00:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Ja mam tak
    > Samyang 8mm 1:3,5
    > Sigma 17-70 1:2.8-4.5 DC
    > Sigma 70-300 1:4-5.6 APO DG

    A masz może tego pentaksowego 50-200? Jesli tak, to wrzuć b. prosze coś z
    pełnej dziury. Zastanawiam się nad zakupem tego obiektywu dla żony.