    From: "Robert Winkler" <n...@n...org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: c++ -> c#
    Date: Mon, 24 Oct 2011 18:28:34 +0200

    > C# to programowanie pod maszyne wirtualna microsoftu, tak jak po
    > jave/dalvika w javie.
    > Nie tyle czy przechodzic na programowanie czy nie ale do czego ci to
    > potrzebne.
    > W C# nie popiszesz sobie do sprzetu przez winapi tak jak z c++

    Z maszyna wirtualna i brakiem dostepu do WinAPI to chyba jakies bzdury.

    Nie ma zadnej .NETowej maszyny wirtualnej.
    Kompilator na podstawie C# tworzy kod IL i zapisuje w plikach DLL i EXE.
    Uruchamia go jednak dopiero wówczas gdy zostana przetlumaczone na kod
    maszynowy.
    Odpowiada za to JIT bedacy czescia Framework'a,
    kod maszynowy nie musi byc jednak generowany przy kazdym starcie programu
    za pomoca NGEN-a mozna go wygenerowac raz i przechowac na przyszlosc.

    Co do WinAPI,
    zapraszam na strone http://pinvoke.net/
    sa tam tysiece snippetów pokazujacych jak odwolac sie z C# do róznych
    bibliotek systemowych.

    --
    Pozdrawiam