eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Thu, 12 Sep 2013 06:03:28 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <l0ree4$2sp$1@news.task.gda.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <l0pot1$55v$1@news.icpnet.pl> <l0pplb$88l$1@node2.news.atman.pl>
    <l0pq15$6l7$1@news.icpnet.pl> <l0pt24$80a$1@node1.news.atman.pl>
    <l0q34a$i61$1@news.icpnet.pl> <l0q9eu$okc$1@node2.news.atman.pl>
    <l0qbak$skp$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pee166.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1378958596 2969 46.171.108.166 (12 Sep 2013 04:03:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Sep 2013 04:03:16 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504170
    [ ukryj nagłówki ]

    Refleksyjny wrote:
    > W dniu 2013-09-11 19:32, Andrzej Lawa pisze:
    >
    >> Zasada działania na to nie pozwala. Przynajmniej nie bez wysokich
    >> kosztów dodatkowych (np. podtrzymywania temperatury kotła podczas
    >> postoju).
    >
    > To akurat można unowocześnić, kocioł może być częściowo termosem i
    > trzymać dłuuugo uzyskane ciepło. Temperaturę pary roboczej można
    > obniżyć uszczelniając układ i wprowadzając zamiast czystej wody jakąś
    > inną ciecz parującą - jaką tego nie wiem. Gdyby jakikolwiek poważny
    > koncern samochodowy dysponujący zapleczem konstruktorskim,
    > warsztatami i dużymi pieniędzmi się zabrał za opracowanie
    > nowoczesnego napędu parowego to byśmy się przekonali jakie cudeńka
    > napędowe mogą powstać. Podejrzewam, że projekty silników parowych wysokiej
    > wydajności w
    > szufladach mają od dawna, zapewne też prototypy, ale nie widzą
    > ekonomicznego uzasadnienia wprowadzania. Chociaż spotkałem się z
    > kilkoma opiniami, że silniki parowe mogą być jednak przyszłością
    > motoryzacji. (Na zasadzie turbin pod ciśnieniem.) Jeżeli pożyjemy,
    > to zobaczymy :)

    Idiotyzmem jest wprowadzenie pośredniego nośnika energii, każde
    przekazywanie energii jest związane z dodatkowymi stratami, w silniku
    spaliowym spalamy paliwo i bezpośrednio z niego uzyskujmey energię
    mechaniczną + część energii spalin odzyskujemy w turbinie któa spręża
    powietrze i podnosci sprawność silnika spalinowego.

    W silniku parowym najpierw musisz zagotować wodę do wysokiego ciśnienia a
    potem tę energię odzyskać w silniku parowym jesli sprawność miałaby być
    sensowna to w turbinie parowej, tylko że wtedy pojawia sie pytanie dlaczego
    pierniczyć sie z pośrenikiem jak można spalać paliwo bezpośrednio w
    turbinie.

    Turbiny gazowe sotosowane powszechnie w napędzie np helikopterów czy
    wysokowydajnych dużych agregatów prądotwórczych są najbardziej sprawnymi
    silnikami spalinowymi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: