    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: chłodzenie
    Date: Fri, 09 Oct 2020 23:55:02 GMT

    On 2020-10-09, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:k73gH.316781$865.269349@fx19.ams1>

    > tak

    > ja tam się nie znam, chyba na yt usłyszałem, że tower nazywają takie
    > chłodzenie stojace gdzie wiatrak przewiewa powietrze w bok a nie na
    > pcb.

    Tower, tak, ale z "heatpipe" są zarówno tower, jak i poziome. Przy czym
    nie ma zdaje się tower bez heatpipes, pewnie ze względów wagowych.
    Zarzuć low profile cpu cooler zobaczysz heatpipe z poziomymi.

    Tower pozwala z reguły na lepszą cyrkulację powietrza i nie dmucha
    gorącym po płycie, ale te wydajniejsze potrafią trochę ważyć, na tyle,
    że miewałem obawy jak będzie wyglądała płyta po 1-2 latach używania.

    > otototo
    >
    > jutro ostateczny test, zmiana pasty na cieniej, większa siła docisku,
    > hmm może założę sprężynki jakieś.
    >
    > Dell Vostro 270 i5 3470, z demobilu za 600zł, stojący obok
    > min 30 st max 69st :)

    TPD 77W, maks. temp. 75C. Szczęściarz.

    Wczoraj bawiłem się próbując zmontować zestaw z FX-8350 (TPD 125W, maks.
    temp. 65C) + GT1030, upchnąć to w obudowie typu wąskie mATX z 400W PSU
    marki nołnejm. Z takim chłodzeniem: http://www.phanteks.com/PH-TC12LS.html
    Na dodatek mieszkam pod równikiem i mam w chałupie 31-33C. Poległem.
    Przy czym do końca nie wiem, czy nie przez zasilacz, bo przy pełnym
    obciążeniu 12V raportowało już jako 9.8V, a jak jeszcze dociażyłem
    grafiką (miernik pokazywał 290-300W) to zaczął nieprzyjemnie pachnieć :)
    W idle ww. zestaw dawał 39-41C, czyli ca 10C ponad RT.

    Swoją drogą, FX-8350 sam reguluje sobie temperaturę pięknie się dławiąc
    jak się go przegrzeje. O ile się w tym czasie wymagającego nie robi, to
    można nie zauważyć.

    --
    Marcin