  • Data: 2015-10-10 19:05:40
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > moze spróbuj napisac midpoint ktory bedzie
    > rysowac łuk od punktu A do punktu B, chyba
    > nie powinno byc takie trudne - pozniej zostanie wyznaczyc A i B

    tak wlasnie jakis czas temu zrobilem,
    same procedury midpoint sa proste,
    natomiast odpowiednie i optymalne wyznaczenie punktow przeciecia z oknem
    oraz wyznaczenie oktetow itd to juz bardzie skaplikowane,
    ale to juz mam za soba,

    bede musiał kiedys później napisac odpowiedniego testcase za pomoca ktorego
    dowiem się dokładnie jak wyeliminowac błąd +-1 piksel który mnie denerwuje,

    być może ide poprostu złą ścieżką,
    moze powinienem w niektórych przypadkach reprezentować liczby rzeczywiste za pomocą
    całkowitych long to by wyelminowało problemy z zaokrągleniem, rzutowaniem itp.
    jednak do obliczeń double u mnie jest standardowe podobniej jak klasam Math w Javie a
    zależy mi na dokładności obliczeń.

    Bedę jeszcze próbował w ogóle wyeliminowanić obliczenia sqrt przy okienkowaniu,
    w moim kodzie maksymalnie 4 trzeba liczyć dla każdgo okregu lub jego wycinku.

    Kąty wycinku koła lub przecięcia okręgu z oknem można wyznaczyć za pomocą
    2 liczb całkowitych dx / dy.
    Ja też tak robię, robię nawet w pewnym miejscu w kodzie porownywanie kata za pomocą
    takich par liczb, działa do dla każdego zakresu kąta,