    From: Seba <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
    Date: Thu, 18 Feb 2010 08:39:30 +0100

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:59:03 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
    napisał(a):

    > Popularne płukanki do silników zawierają właśnie znaczny % nafty -
    > czasami do 100%. Opisana jako kreozyna (kreosene). Ma dobre właściwości
    > penetrujące.

    Tak, tak - to oczywiste.
    Tyle, że jeszcze nigdzie nie spotkałem się, żeby były takie środki
    dedykowane do pompowtryskiwaczy czy CR. Zawsze jest to tylko informacja,
    iż są przeznaczone do 'silników diesla'. Chyba, że sie coś na rynku
    zmieniło.

    > Olej do 2-suwów ma za zadanie nasmarować pompę wysokiego ciśnienia i
    > wtryskiwacze, a jednocześnie nie zostawić po sobie nagaru na końcówce
    > wtryskiwacza i w cylindrze (spala się bezpopiołowo).
    >
    > Z jednej strony producenci silników zakazują jakichkolwiek dodatków do
    > ON, a z drugiej strony to co sprzedają na stacjach często jest cieczą
    > tylko lekko zanieczyszczoną ON...

    Dla mnie ta dyskusja ma raczej charakter akademicki (po prostu raczej
    nie stosuję uszlachetniaczy) - ale powiedz mi - jaka proporcja oleju np.
    na 60 litrów ON byłaby wskazana?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.