  • Data: 2011-01-21 11:56:29
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora

    > najdłuższy most transoceaniczny świata - między Szanghajem i Ningbo,
    > stawiany w skrajnie arcytrudnych warunkach morskich ma 36 km długości.
    > Mostem biegnie 6 pasowa trasa szybkiego ruchu.
    > Trwałośc gwarantowana (!!!) to 100 lat.

    Przez kogo gwarantowana ?
    WSZYSTKIE obiekty mostowe w Polsce o klasie obciazen A (czylio
    praktycznie wszystkie nowe obiekty) maja okres eksploatacji wlasnie 100
    letni.
    Drogi budowane w Polsce o nawierzchni bitumicznej maja okres
    eksploatacji 20 lat, przy czym po 10 latach nalezy zrobic remont
    nawierzchni bitumicznej. Po 20 latach droge nalezy rozebrac i wybudowac
    od nowa.

    > Koszt budowy (ostateczny) to 770
    > mln funtów brytyjskich - w tym podwodne prace kesonowe na średniej
    > głębokości 100m.
    > Z prostego rachunku 770/36=21,4 mln funtów za kilometr. Żeby nie
    > komplikować, licząć po ca. 5 zl za funt wychodzi mi jakieś 100 mln PLN za
    > kilometr tej ekstremalnej kanstrukcji budowlanej.
    > Za 2 mld zł byłoby tego mostu 20 km. A jest 10 km drogi.

    I dlatego startujace w Polsce konsorcja chinskie wygraly de facto jeden
    przetarg ? A startuja to praktycznie kazdego duzego ?
    Np. za budowe mostu w Toruniu konsorcjum chinskie chcialo ~ 800 mln
    zlotych. Wygral Strabag za niecale 600 mln zlotych.