  • 1. Data: 2016-01-29 22:29:26
    Temat: czy 9V z baterii to co innego niz 9V z zasilacza ?
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    Witam
    Zgłupiałem po raz kolejny... Jest sobie mianowicie czujnik dymu (eura)
    zasilany z baterii 6F22. Ponieważ prowadzę do niego przewody do centrali
    z wyjscia przekaznikowego postanowilem zasilac go z zasilacza żeby nie
    musieć pamietać o bateriach. Ponieważ w centrali mam napięcie 12V to
    postanowiłem użyć stabilizatora 7809 bezpośredniu przy czujniku. Po
    podłaczeniu stabilizator momentalnie puscił dym ale nie zadązył się
    spalić bo zaraz go odłączyłem. Zmierzyłem prąd jaki czujnik sobie raczy
    pobierać i okazało się że jest to od 1.5A do 0.5A i sobie rośnie i
    maleje w tych granicach a czujnik nie wykazuje oznak działania. Po
    podłączeniu baterii czujnik działa prawidłowo i pobiera niemierzalny
    moim miernikiem prąd... Według producenta czujnik pobiera 10uA w stanie
    czuwania i 30mA w stanie aktywnym. O co tu chodzi? Dlaczego czujnik żre
    bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
    nie działa a na baterii wszystko jest OK. Skąd on wie, że jest karmiony
    z baterii albo z zasilacza?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2016-01-29 22:53:00
    Temat: Re: czy 9V z baterii to co innego niz 9V z zasilacza ?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-29 o 22:29, tomek pisze:

> [...]

    > bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
    > nie działa a na baterii wszystko jest OK. Skąd on wie, że jest karmiony

    No wiesz, on baaardzo nie lubi tego, co mu pewnikiem zrobiłeś:
    zamienionej polaryzacji ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-01-29 23:23:44
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > No wiesz, on baaardzo nie lubi tego, co mu pewnikiem zrobiłeś:
    > zamienionej polaryzacji ;)

    Jasnowidz czy co??? Posta szybko wykasowałem ale i tak poszła moja
    głupota w internet. Niestety patrzenie na kapturki z punktu widzenia
    baterii to nie to samo co z punktu widzenia zasilacza...

  • 4. Data: 2016-01-30 09:28:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 22:29:26 +0100, tomek napisał(a):

    > Dlaczego czujnik żre
    > bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
    > nie działa a na baterii wszystko jest OK

    To zapewne twój stabilizator :). Użyj zwykłej zenerki, tylko ją
    przyblokuj jakims 100nF.
    --
    Jacek
    -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 5. Data: 2016-01-30 10:54:10
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > To zapewne twój stabilizator :). Użyj zwykłej zenerki, tylko ją
    > przyblokuj jakims 100nF.

    Nie, To była raczej moja ułomność ;-)

  • 6. Data: 2016-01-30 17:55:47
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Proponuję sprawdzić czy któryś z biegunów baterii tego czujnika dymu jest podłączony
    do jak piszesz przewodu przekaźnikowego. Być może wyjście przekaźnikowe "com" nie
    jest odseparowane od masy albo plusa zasilania czujnika i wtedy robisz sobie zwarcie
    poprzez ten przewód. Gdyby tak było to chyba będziesz musiał zastosować przetwornicę
    z separacją DC/DC 12/9 np taką jak tu:
    https://www.piekarz.pl/pl/?item=36179
    Wtedy oddzielnymi przewodami trzeba poprowadzić 12V do przetwornicy, a jej wyjścia
    trzeba podłączyć w miejsce zacisków baterii

  • 7. Data: 2016-01-30 21:06:20
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 30.01.2016 o 17:55, kilokitu pisze:
> [...]
    > Wtedy oddzielnymi przewodami trzeba poprowadzić 12V do przetwornicy, a jej wyjścia
    trzeba podłączyć w miejsce zacisków baterii

    Ręce k..wa opadają. Rozwiązanie problemu opublikowane zostało w TYM
    wątku dzień wcześniej. Następny, co go oczy bolą od czytania.

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2016-01-30 22:25:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kaczin pisze tak:

    > Ręce k..wa opadają. Rozwiązanie problemu opublikowane zostało w
    > TYM wątku dzień wcześniej. Następny, co go oczy bolą od czytania.

    może nie widzą wszystkich postów przez swój serwer

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2016-02-01 12:23:14
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.01.2016 o 23:23, tomek pisze:

    > Jasnowidz czy co??? Posta szybko wykasowałem ale i tak poszła moja
    > głupota w internet. Niestety patrzenie na kapturki z punktu widzenia
    > baterii to nie to samo co z punktu widzenia zasilacza...

    Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie kupiłem, no
    i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie jest
    minus, a plus na czarnym!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2016-02-01 15:26:33
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie kupiłem, no
    > i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie jest
    > minus, a plus na czarnym!

    Bo to, widać, były zapinki zasilające :)
    A wtedy się zgadza :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.