  • 11. Data: 2023-10-27 19:08:19
    Temat: Re: czy i jak reperowac te wtyczke do lamki ledowej?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak sprawdzić bez miernika, którego on nie ma? :)

    To są przecież diody :] Jak zamienisz polaryzację to nie zaświecą :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-10-27 19:19:03
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.10.2023 19:00, Robert Wańkowski wrote:

    > Jak sprawdzić bez miernika, którego on nie ma? :)

    Językiem ;)
    (i bateryjką żeby było bezpieczniej)
    Zasilacz na 99% ma diodkę i jest odporny na zwarcie, więc można nawet
    nożyczkami.
    Z resztą tak zwykle "naprawiałem" anteny znajomym przez telefon.

    > A tak przy okazji... jak sprawdzić bez ryzyka który fazowy?
    > Mając tylko to co w domu humanisty. Czyli np. sól, nożyczki, ziemniak...

    W domu zwykle masz jakąś lampkę na kabel, żelazko, suszarkę - cokolwiek
    - sprawdzasz najpierw czy sprawne, podłączasz jeden bolec z wtyczki do
    uziemienia (bolca w gniazdku), drugi do nieznanego przewodu i jak wywali
    różnicówkę, to nie dość że znalazłeś który faza to jeszcze wykonałeś
    rutynowy test i rozruszanie różnicówki.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2023-10-27 19:24:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

> [...]

    > Mając tylko to co w domu humanisty. Czyli np. sól, nożyczki, ziemniak...
    >Czekaj, z przemiennym to nie przejdzie, ale gdyby te druciki z zasilacza
    wetknąć do przeciętego surowego ziemniaka to przy jednym poczernieje...
    tylko nie pamiętam czy plus czy minus :)

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2023-10-27 19:28:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 19:19, Mirek pisze:

> [...]
    > uziemienia (bolca w gniazdku), drugi do nieznanego przewodu i jak wywali
    > różnicówkę, to nie dość że znalazłeś który faza to jeszcze wykonałeś

    Wywali chyba za każdym razem.

    Robert

  • 15. Data: 2023-10-27 19:29:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 19:24, Mirek pisze:

    > wetknąć do przeciętego surowego ziemniaka to przy jednym poczernieje...
    > tylko nie pamiętam czy plus czy minus :)

    Ale ~240 V ma być.

    Robert

  • 16. Data: 2023-10-27 19:31:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.10.2023 19:28, Robert Wańkowski wrote:

    > Wywali chyba za każdym razem.

    Do zera nie wywali. Chyba że na tym samym obwodzie masz duży pobór prądu
    a przewody cienkie.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2023-10-27 19:32:55
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.10.2023 19:29, Robert Wańkowski wrote:

    > Ale ~240 V ma być.

    No wiem, wiem, napisałem że ze zmiennym nie przejdzie tylko się schowało
    w cytacie.

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2023-10-27 19:37:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 19:31, Mirek pisze:

    > Do zera nie wywali. Chyba że na tym samym obwodzie masz duży pobór prądu
    > a przewody cienkie.

    Ale zero bolcem na żywca, to wywali. Te kilkadziesiąt omów wystarczy?

    Robert

  • 19. Data: 2023-10-27 19:54:47
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.10.2023 19:37, Robert Wańkowski wrote:

    > Ale zero  bolcem na żywca, to wywali. Te kilkadziesiąt omów wystarczy?

    Ale czemu by miało wywalać?
    Różnicówka to przekaźnik z cewką z obydwu przewodów.
    Jeśli prądy się znoszą to nic się nie dzieje, jeśli coś uchodzi na lewo
    (nie wraca zerowym przewodem) to jest różnica prądów i zadziała.
    PE i N i tak jest połączone (tylko że przed nią).
    Jak zewrzesz za nią, a fazowym nic nie płynie, to jak ma zadziałać?
    Jeżeli np, w kolejnym gniazdku masz coś włączone, a ty zewrzesz, to
    część prądu popłynie zerowym, a część ochronnym - i jeśli to będzie
    odpowiednio dużo to oczywiście ma prawo zadziałać.
    I tutaj wygrywa zwykła żarówka, bo jeśli ją włączysz między L a PE to
    błyśnie (różnicówka nie jest tak szybka).

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2023-10-27 20:01:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uhgq39$coe$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > Jedni babę, drudzy bambułę. :)

    :)

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.