  • Data: 2021-03-19 11:13:30
    Temat: Re: czy konwersja mbr na gpt coś daje
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg mnie GPT ma jedną kopię i jeden oryginał.

    > Nie czytałem tego, więc skutecznie odbudowywałem MBRy setki razy
    > różnymi (zwykle tymi, które już były odpalone z innego powodu)
    > programami... Teraz też będę wypierał z siebie te informacyje... ;)
    > (...)

    MBR odbudujesz w prostych przypadkach: jedna czy dwie partycje podstawowe.
    Gorzej, jak masz jedną lub więcej rozszerzonych a na każdej wiele
    partycji logicznych.

    Natomiast, jeśli partycje były przesuwane lub zmieniane ich położenie,
    to w wyniku odbudowy MBR możesz otrzymać fafnaście partycji
    nakładających się na siebie.
    Wtedy trzeba próbować wchodzić w każdą i patrzeć, czy są krzaki, czy
    prawidłowe nazwy plików. Ale to pierwszy etap, bo nadal mogą być
    partycje zachodzące na siebie. Wtedy trzeba próbować odzyskiwać pliki i
    albo będzie siano (więc partycja fałszywa, nieaktualna), albo będzie
    dobrze (więc partycja z ostatniej zmiany - aktualna).

    Też trochę się tym bawiłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam