    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: czy można namierzyć telefon?
    Date: Sat, 20 Jan 2024 16:48:41 +0100

    W dniu 18 sty 2024 o 18:15, J.F pisze:

    > Co 50m nie stoją.

    Satelity GNSS są jeszcze rzadziej rozlokowane...

    > Albo opracowali jakąś metodę dokładnego namierzania (tzn dostawca
    > sprzętu sieciowego opracował), albo jednak wykorzystują GPS z
    > telefonu
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Mobile_Locati
    on

    Kiedyś pisałeś o opóźnieniach, ale jak odróżnić opóźnienie
    powstałe w efekcie odbić od ,,zwykłego''? Mając wiadomości
    o mocy nadajnika (telefonu) -- można chyba uznać spore
    odbiciowe straty...

    > I po drodze budynki, drzewa, lasy, ...

    Jeziora... ;)

    > PRzeciez kazdy smartfon ma odbiornik i melduje ... ale Googlowi lub
    > Applowi.

    Nie każdy korzysta ze smartfonu; melduje chyba dopiero via net...

    > Wątpliwe.

    A jednak! Ponoć chłopaki też byli zdumieni...

    > Też wątpliwe. Szczegolnie po latach.

    W tamtych latach namierzyli...

    > Dokładność mogła być wystarczająca jednak, aby stwierdzic, ze nie byli
    > przy plaży w Jelitkowie.

    Ponoć odtworzyli ulice wraz z czasem przebywania na nich...
    BTSy w miastach są gęsto rozlokowane.
    Na pustkowiu może być jeden w okolicy -- co on powie?!
    Nawet odległości nie poda rozsądnie, bo opóźnienia mogą
    wynikać z odbić... Niby te odbicia nie będą stale te
    same, ale chyba nadal nie jest to łatwe...

    Tak czy siak -- ludzie bezskutecznie wzywają pomocy w tak zwanym polu...
    Będąc poza Wrocławiem -- zobacz, ile BTSów mam do swej dyspozycji...

    > Napisz cos więcej?

    Kiedyś mnie nie ruszało, ale znajomy ponoć zamarzł na śmierć,
    więc teraz wzywam policję -- widząc ,,odpoczywającego''...

    Wzywałem też do siebie -- ale nie dlatego, że ,,odpoczywałem''. ;)

    Bywało, że policja korygowała podawany przeze mnie adres...
    Nie sprawdzałem ich -- myliłem się (i ich) niecelowo
    a moje błędy (i ich korekty) nie były duże, więc wiem, iż
    rozdzielczość/dokładność mają dobrą... Jakoś tak to pamię_tam:

    - jest pan teraz w tym miejscu?
    - tak
    - widzę to w innym miejscu niż pan podaje...

    Bywało też, że dzwoniłem z innego miejsca (bo nie chciałem
    ewentualnej konfrontacji z ,,odpoczywającym'') niż lokacja ;)
    ,,odpoczywającego'' -- co wywoływało kon_trolne dopytania/upewnienia...

    > Albo następnym razem podaj zły adres i zobacz co będzie.

    Może Ty podaj zły? ;)

    > Mogl miec pegassusa :-)

    Pegasus to chyba świeża sprawa -- policja skutecznie namierzała
    mój (z którego dzwoniłem) telefon wcześniej... Wiem, że mają
    duże (dużej skali, szczegółowe) mapy miast i nieźle sobie radzą...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s