    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 2 Nov 2014 01:31:39 -0700 (PDT)
    <e...@g...com>
    <54550c4a$0$18096$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <54551559$0$12639$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <545526bc$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5455350d$0$11152$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <545563fd$0$12623$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: dxo optics pro za darmo
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 23:51:44 UTC+1 schrieb mt:

    > Ty w ogóle wiesz do czego linki podajesz? Przecież to jest kolejne
    > rozszerzenie, które trzeba dokupić aby ta funkcjonalność była, więc robi
    > się już drożej niż Lr, który ma dużo więcej niż PSE z pluginami.
    >
    > --
    > marcin

    istnieje w pse mozliwosc symulacji drukarki.

    mozesz to zrobic tak jak ja pisalem juz, tworzac odpowiedni profil monitora.
    Np za pomoca bezplatnego Qickmonitorprofile.
    drukujesz na interesunacej drukarce tablice testowa , i recznie tak ustawiasz monitor
    aby uzyskac zgodnosc kolorow. zapisujesz ten profil monitora.
    Sa programy , ze skanujesz te tablioce testowa i masz profil automatycznie - nie
    pamietam nazwy programow , nie chce mi sie szukac.

    jesli chcesz miec symulacje tej drukarki , przywolujesz ten wlasnie profil.

    mozesz tez w oparciu np o colornavigator do eizo wprowadzic poprawki do profiu i go
    zapisac.

    masz mozliwosc w pse symulacji drukarki i do wcale nie mniej dokladnie niz w ps/ltr.

    powinno ci wystrczyc , jesli rzuce haslo i jesli jestes fachowcem .
    powinens sqmac o co chodzi.

    te profile do symulacji drukarek to nic innego jak nakladki na profile monitorow.
    profile sie na siebie nakladja , jeden po drugim.

    po raz kolejny moge powiedziec :

    mozesz obrabiac w 16bn
    mozesz wczytac profile obiektywow
    mozesz jesli trzeba symulowac wydruk na monitorze.

    twierdziles autorytatywnie , ze sie nie da.
    Da sie !
    po co sie spierasz ? racje ci przyznalem juz dawno.

    nie tylko ja , ale wielu uwaza ze PSE jest fajna choc uproszczona alternatywa dla LT
    . Jansne, ze to nie to samo, ale z drugiej strony niewielu wykorzystuje pelne
    mozliwosci mozliwosci LTR - inne niz tych ktore sa w module wywolanie , no i
    oczywiscie przeglad.
    W LTR nie zrobisz np precyzyjnego retuszu , fotomontazu itp - tutaj PSE daje te
    mozliwosci , operacje na warstwach itd, itp.
    PSE to fajny kompromis pomiedzy jakoscia wyniku , cena i mozliwosciami.
    masz w najwazniejsze zalety ACR do dyspozycji , a reszte w module obrobki obrazu RGB.