    Date: Sun, 02 Nov 2014 11:18:44 +0100
    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dxo optics pro za darmo
    <1...@g...com>
    <54551559$0$12639$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <545526bc$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5455350d$0$11152$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <545563fd$0$12623$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>

    W dniu 2014-11-02 09:31, XX YY pisze:

    > istnieje w pse mozliwosc symulacji drukarki.
    >
    > mozesz to zrobic tak jak ja pisalem juz, tworzac odpowiedni profil monitora.
    > Np za pomoca bezplatnego Qickmonitorprofile.
    > drukujesz na interesunacej drukarce tablice testowa , i recznie tak ustawiasz
    monitor aby uzyskac zgodnosc kolorow. zapisujesz ten profil monitora.

    Nie uzyskasz zgodności kolorów, możesz co najwyżej tak przekłamać obraz
    na monitorze, aby ten był mniej więcej podobny (z naciskiem na mniej) do
    tego co wychodzi z drukarki. Dalej nie masz chociażby kontroli gamutu
    drukarki i program nie podświetli fragmentów zdjęcia, które ten gamut
    przekraczają.

    > masz mozliwosc w pse symulacji drukarki i do wcale nie mniej dokladnie niz w
    ps/ltr.

    W gołym PSE, które podawałeś jako tańszą alternatywę dla Lr nie ma,
    dopiero po dokupieniu odpowiednich rozszerzeń.

    > te profile do symulacji drukarek to nic innego jak nakladki na profile monitorow.
    profile sie na siebie nakladja , jeden po drugim.

    Bzdura, profil drukarki w softproofingu nie zmienia globalnego
    wyświetlania obrazu na monitorze.

    > mozesz wczytac profile obiektywow
    > mozesz jesli trzeba symulowac wydruk na monitorze.

    Po wydaniu kilkudziesięciu dolarów na wtyczki i wtedy PSE już nie jest
    tańszą alternatywą dla Lr.

    > twierdziles autorytatywnie , ze sie nie da.

    Twierdziłem, że w samym PSE, który miał być tańszy się nie da.

    > nie tylko ja , ale wielu uwaza ze PSE jest fajna choc uproszczona alternatywa dla
    LT . Jansne, ze to nie to samo, ale z drugiej strony niewielu wykorzystuje pelne
    mozliwosci mozliwosci LTR - inne niz tych ktore sa w module wywolanie , no i
    oczywiscie przeglad.
    > W LTR nie zrobisz np precyzyjnego retuszu , fotomontazu itp - tutaj PSE daje te
    mozliwosci , operacje na warstwach itd, itp.

    Do tego są chociażby darmowe narzędzia jak GIMP czy Paint.net, które
    dalej możliwościami są poza zasięgiem PSE i taki zestaw Lr+GIMP wyjdzie
    tyle samo cenowo co ten twój owtyczkowany PSE.

    > PSE to fajny kompromis pomiedzy jakoscia wyniku , cena i mozliwosciami.
    > masz w najwazniejsze zalety ACR do dyspozycji , a reszte w module obrobki obrazu
    RGB.

    Który to moduł jest wciąż mocno ograniczony.

    --
    marcin