    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 2 Nov 2014 05:48:20 -0800 (PST)
    <1...@g...com>
    <54551559$0$12639$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <545526bc$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5455350d$0$11152$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <545563fd$0$12623$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54560508$0$18079$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: dxo optics pro za darmo
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Nie uzyskasz zgodności kolorów, możesz co najwyżej tak przekłamać obraz
    > na monitorze, aby ten był mniej więcej podobny (z naciskiem na mniej) do
    > tego co wychodzi z drukarki. Dalej nie masz chociażby kontroli gamutu
    > drukarki i program nie podświetli fragmentów zdjęcia, które ten gamut
    > przekraczają.

    zgadujesz teraz.

    zgodnosci pelnej w 100 % nigdy nie uzyskasz rowniez w LTR chocby dlatego ze drukarki
    moga pracowac w przestrzeni CMYK zas na monitorze tej przestrzeni nie ma . Mamy RGB -
    one sie nieco roznia.
    Profil fabryczny jaki masz wgrany do programu , moze sie roznic od rzeczywistego
    obrazu jaki daje konkretny egzemplarz drukarki.
    na monitorze w symualacji otrzymujesz zawsze obraz przybliozony , ale z jakims tam
    bledem , dajacy poglad na temat wygladu przyszlego wydruku.
    Blad jaki popelnisz robiac sam profil wcale nie musi byc wiekszy od tego jaki
    uzyskasz stosujac profil fabryczny.

    Ale to nie jest przedmiotem dyskusji , na ile te profile sa dokladne.
    Pokazelem jedynie, ze w pse nie ma tych trzech ograniczen , ktore wymieniles.
    I zrobic to mozna rownie dokladnie , gdyz to dziala na tej samej zasadzie - zmiany
    profilu monitora .

    Co najmniej 2 , moze 3 lata pracowalem intensywnie i rownolegle w tym samym czasie
    wymiennie nastepujacymi programami :
    pse
    corel paintshop
    PS
    LTR
    DPP

    w zaleznosci od potrzeb , a kazdy z nich ma jakas mocna strone ktorej nie ma inny.
    Raczej mam pojecie o czym pisze.
    Nie zgaduje , nie wyczytuje w sieci mozliwych wariantow odpowiedzi.

    W sumie konkluzje mam taka - kazdym programem mozna dojsc do tego samego wyniku
    koncowego jesli sie go dobrze pozna. Niuanse sa niewielkie bez znaczenia , lub tylko
    niekiedy odgrywaja istotna role .