  • 61. Data: 2022-07-31 14:53:09
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > citroen e-c4

    Latem chyba nie powinieneś się obawiać trasy.
    Nawet jak zasięg nie będzie za duży, bo bateria niewielka, to szybko da
    się uzupełnić.

    Użyj plugshare, to nawet za friko dasz radę jeździć, gdy masz trochę
    czasu po drodze.

  • 62. Data: 2022-07-31 15:43:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 31.07.2022 o 14:47, Cavallino pisze:

    > j.w.
    > No a w centrum miasta też tanio nie jest.

    Wmieście stacja jest z reguły właścicielem terenu i płaci tylko stosowne
    podatki.

    Na autostradzie musi zarobić na czynsz i ewentualne papa z Gdaki po
    (chyba) 10 latach

    --
    Pete

  • 63. Data: 2022-07-31 16:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z jakiej apki korzystasz do wyszukiwania ładowarek?
    > Ja się na razie turlam wkoło komina właśnie z obawy o brak prądu na trasie.

    Daj za jakiś czas znać co o elektyku myślisz, gdzie tankujesz, jak się
    sprawdza i czy następny też będzie elektryk.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2022-07-31 16:57:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-07-2022 o 15:43, Pete pisze:

    > Wmieście stacja jest z reguły właścicielem terenu i płaci tylko stosowne
    > podatki.

    I pewnie dostała w prezencie teren, a co za tym idzie kosztów nie ma?

  • 65. Data: 2022-07-31 17:34:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 31.07.2022 13:51, Cavallino wrote:

    > Ile dni w roku dojeżdżasz po 350 czy 400 km?

    > Czyle jak już będziesz miał ten jeden dzień w roku, że zamiast 50 km
    > będziesz musiał przejechać 400, to też możesz użyć osobówki.
    > A to znaczy, że wymyślasz nieistniejące problemy.
    > Jak wszyscy ehejterzy zresztą.

    mogę też jeździć konno. W zasadzie mógłby się tu znaleźć ktoś ze swoimi
    argumentami, bo taka bryczka w 90% przypadków by się sprawdziła.
    Jeżdżę używanymi autami od zawsze i nagła awaria nie zdarza się raz w
    roku, raczej raz w życiu (ale może mam szczęście). Wyjazd >400km zdarza
    się średnio raz w miesiącu. Sytuacja awaryjna? podobnie (tu zależy co
    dla kogo jest sytuacją awaryjną - dla mnie np. wykonanie usługi tuż po
    skończonej pracy za 200% ceny właśnie taką sytuacją jest i tylko ja
    jestem tutaj ograniczeniem. Baterie od elektronarzędzi ładuję w czasie
    jazdy, więc wszystkie moje narzędzia gotowe są pracować non stop, auto
    będzie gotowe w kilka minut.
    Jak jadę do klienta to zatrzymuję się możliwie blisko, żeby narzędzi nie
    targać kilkaset metrów bez powodu, ale można oczywiście auto zostawić na
    najbliższej ładowarce i wracać do niego po każdą pierdółkę.
    Prywatny samochód - może będzie elektrykiem, bo prywatnie teraz tyle nie
    jeżdżę - choć skoro mało jeżdżę, to raczej kupię campervana, który znowu
    elektryczny nie będzie - ale jeśli padnie na wymianę osobówki na
    osobówkę, to elektryka nie wykluczam

    > Ice pewnie tak.

    > Ale gardłowałem.
    > Typowe.

    nie gardłowałem. Dla ciebie to może oczywiste, ale nie dla każdego.
    Nadal nie jest to dla mnie wygodniejsze niż korzystanie z diesla,
    którego parkuję w dowolnym miejscu

    Lukasz

  • 66. Data: 2022-07-31 17:36:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Jul 2022 20:38:51 +0200, Pawel "O'Pajak"

    > Cały czas się dziwię, że nikt nie zrobi powiedzmy 2-3, no może góra 4
    > standardów baterii, które by się wymieniało automatycznie po najechaniu
    > na odpowiedni podjazd na stacji. Wtedy właściciele elektryków śmialiby
    > się z tych, co całe 3 minuty tankują.

    Przecież w Chinach NIO tak robi, mają ponad 700 stacji.
    https://youtu.be/0StTrsdoD3c?t=49

    Tesla też na poczatku pokazywała taką opcję, ale chyba
    ostatecznie zrezygnowali z tego na rzecz szybkich ładowarek.

    Taki swap jest nieporównywalnie lepszy, nie ma też problemu z trwałością
    baterii dla użytkownika, bo bateria jest dzierżawiona, tylko dużo miejsca
    taka stacja zajmuje, z drugiej strony może być pod gruntem, a ładowanie
    baterii może lecieć z OZE w peaku albo właśnie w dole zapotrzebowania.

    IMHO znacznie lepsze (sprawniejsze) takie stacje niż wodór.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2022-07-31 17:59:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 31.07.2022 o 16:57, Cavallino pisze:

    > I pewnie dostała w prezencie teren, a co za tym idzie kosztów nie ma?

    Ma, ale ma teren, który może odsprzedać. A na austostradzie musi sobie
    wybudować stacje na cudzym terenie i po x-dziesięciu latach oddać
    wszystko Gdace.

    --
    Pete

  • 68. Data: 2022-07-31 18:04:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.07.2022 o 17:34, ddddddddddddd pisze:
    ...> Prywatny samochód - może będzie elektrykiem, bo prywatnie teraz
    tyle nie
    > jeżdżę - choć skoro mało jeżdżę, to raczej kupię campervana, który znowu
    > elektryczny nie będzie ...

    Czemu? Spokojne podróżowanie, nie to co osobówką.

    > nie gardłowałem. Dla ciebie to może oczywiste, ale nie dla każdego.
    > Nadal nie jest to dla mnie wygodniejsze niż korzystanie z diesla,
    > którego parkuję w dowolnym miejscu

    Na miejscach do ładowania elektryków? :-)

  • 69. Data: 2022-07-31 18:38:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 31.07.2022 17:04, ii wrote:
    > ...> Prywatny samochód - może będzie elektrykiem, bo prywatnie teraz
    > tyle nie
    >
    > Czemu? Spokojne podróżowanie, nie to co osobówką.

    raz już miałem campervana i dla mnie to jest auto offgrid. Zatrzymuję
    się gdy i gdzie jestem zmęczony. Nie chcę kampera, bo campervan oszukuje
    system - jeśli nie rzuca się w oczy, że to kamper, to nikt cię nie
    wygania i możesz przenocować w praktycznie dowolnie wybranym miejscu -
    zgaduję, że w tych miejscach nikt nigdy ładowarki nie postawi ;)

    > Na miejscach do ładowania elektryków? :-)

    ;)
    bardziej chodziło mi o to, że zatrzymuję się możliwie blisko punktu
    docelowego, wzrokiem poszukując najbliższego wolnego miejsca, a nie
    najbliższej możliwej ładowarki na mapie

    Lukasz

  • 70. Data: 2022-07-31 18:45:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 16:15 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Daj za jakiś czas znać co o elektyku myślisz, gdzie tankujesz, jak się
    > sprawdza i czy następny też będzie elektryk.

    Dam, tankować będę głównie w domu bo mam 21kW w PV.

    TG