    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 10 Apr 2020 11:47:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: elementarne pytania z pythona
    From: g...@g...com

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 12:59:03 UTC+2 użytkownik fir napisał:
    > ostatnio troche odpoczalem i mysle sobie by cos postudiowac moze rootkity moze
    opencl..ale stanelo jadnak na podstawah pythona ;C

    > morugam bo jest to troche lamerskie ale z drugiej strony potrzebowalem napisac bota
    na nasz ircowy kanal

    > nie znam jednak zupelnych podstaw na dwutygodniowe lektury podrecznikow troche
    szkoda mi czasu i moze tu bedzie szybciej

    > mam test typu
    >
    > msg = "cytuj pnnn 1232"
    >
    > i potrzebuje dobrac sie do tej trzeciej liczby i pobrac jej wartosc, pod warunkiem
    ze pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic albo nie
    liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    > jaki to kod? tnx

    to masz tak: jak napiszesz

    msg.split()

    to dostaniesz listę trzech stringów:

    ['cytuj', 'pnnn', '1332']

    i teraz możesz sobie napisać np. takie coś:

    def dziwny_warunek_firra(msg):
    if not isinstance(msg, str):
    return False
    tokens = msg.split()
    if len(tokens) != 3:
    return False
    if tokens[0] != 'cytuj':
    return False
    if tokens[1] != 'pnnn':
    return False
    try:
    return int(tokens[2])
    except:
    return False

    Tam widziałem też rozwiązanie z wyrażeniami regularnymi, pewnie warto się ich
    nauczyć, ale pythonowy interfejs do nich jest raczej słaby (ogólnie python przy
    bliższym kontakcie okazuje się raczej słaby, ale mimo wszystko warto go znać)