  • 1. Data: 2020-04-10 12:59:02
    Temat: elementarne pytania z pythona
    Od: fir <p...@g...com>

    ostatnio troche odpoczalem i mysle sobie by cos postudiowac moze rootkity moze
    opencl..ale stanelo jadnak na podstawah pythona ;C

    morugam bo jest to troche lamerskie ale z drugiej strony potrzebowalem napisac bota
    na nasz ircowy kanal

    nie znam jednak zupelnych podstaw na dwutygodniowe lektury podrecznikow troche szkoda
    mi czasu i moze tu bedzie szybciej

    mam test typu

    msg = "cytuj pnnn 1232"

    i potrzebuje dobrac sie do tej trzeciej liczby i pobrac jej wartosc, pod warunkiem ze
    pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic albo nie
    liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    jaki to kod? tnx

  • 2. Data: 2020-04-10 16:56:06
    Temat: Re: elementarne pytania z pythona
    Od: Antoni <0...@w...pl>

    W dniu 10.04.2020 o 12:59, fir pisze:
> [...]
    ze pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic albo nie
    liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    W obiektowych językach np. Ruby
    msg.split

  • 3. Data: 2020-04-10 18:07:07
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 16:56:08 UTC+2 użytkownik Antoni napisał:
> [...]
    warunkiem ze pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic
    albo nie liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    ale jak dokladnie?

    python mozna pochwalic za wybitnie latwa obsluge tych roznych uslug sieciowych,
    troche wrecz zaskakujace jak to jest latwe

  • 4. Data: 2020-04-10 19:33:31
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-10 o 12:59, fir pisze:
> [...]
    ze pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic albo nie
    liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    Można użyć wyrażeń, regularnych (pisałem w pythonie 2.7, w 3.x powinno
    być podobnie)

    import re
    m = re.match(u"(cytuj pnnn )(\d+)", msg)

    jeśli nie dopasuje do wzorca m będzie None
    jeśli dopasuje, to za pomocą group() można pobrać poszczególne części
    dopasowania

    >>> m.group(0)
    u'cytuj pnnn 1234'

    >>> m.group(1)
    u'cytuj pnnn '

    >>> m.group(2)
    u'1234'

    >>> int(m.group(2))
    1234

  • 5. Data: 2020-04-10 20:35:19
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 19:33:33 UTC+2 użytkownik Piotr Chamera napisał:
> [...]
    >
    > jeśli nie dopasuje do wzorca m będzie None
    > jeśli dopasuje, to za pomocą group() można pobrać poszczególne części

    ok tnx zobacze troche pozniej, tez python 2.7

  • 6. Data: 2020-04-10 20:47:10
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 12:59:03 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> [...]
    ze pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic albo nie
    liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    to masz tak: jak napiszesz

    msg.split()

    to dostaniesz listę trzech stringów:

    ['cytuj', 'pnnn', '1332']

    i teraz możesz sobie napisać np. takie coś:

    def dziwny_warunek_firra(msg):
    if not isinstance(msg, str):
    return False
    tokens = msg.split()
    if len(tokens) != 3:
    return False
    if tokens[0] != 'cytuj':
    return False
    if tokens[1] != 'pnnn':
    return False
    try:
    return int(tokens[2])
    except:
    return False

    Tam widziałem też rozwiązanie z wyrażeniami regularnymi, pewnie warto się ich
    nauczyć, ale pythonowy interfejs do nich jest raczej słaby (ogólnie python przy
    bliższym kontakcie okazuje się raczej słaby, ale mimo wszystko warto go znać)

  • 7. Data: 2020-04-10 21:07:16
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 20:47:11 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    bliższym kontakcie okazuje się raczej słaby, ale mimo wszystko warto go znać)

    ok tnx sprawdze oba - to wyzej zreszta na dluzsza mete jest pewnie lepsze (tego
    schematu split sam uzywam w c hdzie sam go wydedukowalem z pewnych rzeczy i wiem jak
    jest dobre, bije raczeh takie reczne zezbienie jak te wyrazenia regularne alebo
    skakanie jakimis kursorami bo wydaje mi sie ze skladanie tych dwu ostatnich metod
    skladuje balagan a takie splity go wrecz oczyszczaja - ale to taka uwaga teoretyczna
    ;c)

    python mi sie jako tako podoba ale nie mam do niego tak perfekcjonistycznego
    podejscia jakie mam (lub przynajmniej miewam, w miare sil, mowie miewam bo cos mi ich
    ostatnie brakuje) do c

    do piania ircowego bota akurat ten python jest super, python wogole wydaje sie dobry
    do programowania wszerz (klecenia ronych uslug), pewnie nie za bardzo do kodowania
    wglab

    w bocie chaialabym wlasnie wystawic pare takich uslug ktore moge wywolywac z poziomu
    itca nt tlumacz, pogoda, newsy, wikipedia, cytaty z ksiazki... panie co jeszcze mozna
    do dac i jakimi modulami

    ma ktos jakies pomysly?

  • 8. Data: 2020-04-10 22:32:36
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 21:07:17 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> [...]
    poziomu itca nt tlumacz, pogoda, newsy, wikipedia, cytaty z ksiazki... panie co

    jeszcze pytanko mzoe ktos wie, jest taki modul

    https://pypi.org/project/wikipedia/#description

    ale nei dziala za bardzo na pythonie 2.7
    mimo ze tam nizej jest napisane zdaje sie ze pownien dzialac

    ,mmoj skrypt jest dla 2.7 i nei che mis ie przepisywac licznych wywolan, przynajmniej
    poki co

    czy da sie w takim wypadku znalezc jakas np starsza wersje do sciagniecia ktora by
    dzialala, lub jakis odpowiednik?

  • 9. Data: 2020-04-11 11:16:15
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 20:35:21 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> [...]
    albo nie liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    > ok tnx zobacze troche pozniej, tez python 2.7

    nie dziala ale poprawdzie to troche uproscilem konkretny string jest taki

    :fir!~pirc@vhost:freedom.freakz PRIVMSG #grunge :minion ogniem 222

    chodzi o to by ignorowal poczatek wymagal ":minion ogniem" i bral liczbe po tym

    ta liczba pozniej jest numerem lini z pliku tekstaowego ksiazki np "ogniem i mieczem"
    ktor moj bot minion zacytuje na kanal

    wie moze kolega?

    (wiem ze moglbym sie wczytac ale narazi enie mam sily i poszukuje prostej drogi poki
    nie skumuluje energii)

  • 10. Data: 2020-04-11 11:26:06
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 22:32:38 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> [...]
    przynajmniej poki co

    > czy da sie w takim wypadku znalezc jakas np starsza wersje do sciagniecia ktora by

    znalazlem starsze wersje ale nie dzialaja, sypia sie cos na referencjach do innych
    modlulow ktore normalnie dzialaja w 2.7 ale w polczanieu z ymi wikipediami sie sypia