    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 10 Apr 2020 13:32:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: elementarne pytania z pythona
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2020 21:07:17 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> [...]
    opencl..ale stanelo jadnak na podstawah pythona ;C

    szkoda mi czasu i moze tu bedzie szybciej

    warunkiem ze pocztek stringa bedzie wlasnie "cytuj pnnn" z kolei jesli tam bedzie nic
    albo nie liczna tez chcialbym miec to zdetektowane

    nauczyć, ale pythonowy interfejs do nich jest raczej słaby (ogólnie python przy
    bliższym kontakcie okazuje się raczej słaby, ale mimo wszystko warto go znać)

    > ok tnx sprawdze oba - to wyzej zreszta na dluzsza mete jest pewnie lepsze (tego
    schematu split sam uzywam w c hdzie sam go wydedukowalem z pewnych rzeczy i wiem jak
    jest dobre, bije raczeh takie reczne zezbienie jak te wyrazenia regularne alebo
    skakanie jakimis kursorami bo wydaje mi sie ze skladanie tych dwu ostatnich metod
    skladuje balagan a takie splity go wrecz oczyszczaja - ale to taka uwaga teoretyczna
    ;c)

    > python mi sie jako tako podoba ale nie mam do niego tak perfekcjonistycznego
    podejscia jakie mam (lub przynajmniej miewam, w miare sil, mowie miewam bo cos mi ich
    ostatnie brakuje) do c

    > do piania ircowego bota akurat ten python jest super, python wogole wydaje sie
    dobry do programowania wszerz (klecenia ronych uslug), pewnie nie za bardzo do
    kodowania wglab

    > w bocie chaialabym wlasnie wystawic pare takich uslug ktore moge wywolywac z
    poziomu itca nt tlumacz, pogoda, newsy, wikipedia, cytaty z ksiazki... panie co
    jeszcze mozna do dac i jakimi modulami

    > ma ktos jakies pomysly?

    jeszcze pytanko mzoe ktos wie, jest taki modul

    https://pypi.org/project/wikipedia/#description

    ale nei dziala za bardzo na pythonie 2.7
    mimo ze tam nizej jest napisane zdaje sie ze pownien dzialac

    ,mmoj skrypt jest dla 2.7 i nei che mis ie przepisywac licznych wywolan, przynajmniej
    poki co

    czy da sie w takim wypadku znalezc jakas np starsza wersje do sciagniecia ktora by
    dzialala, lub jakis odpowiednik?