  • 31. Data: 2010-11-09 22:25:52
    Temat: Re: fajny sprzęcik
    Od: wiewior <w...@o...pl>

    W dniu 2010-11-09 22:58, Sir Piernik pisze:
    > wiewior pisze:
    > ...>8
    > [ciach bo po co powtarzac] :)
    >
    > Wiewiorku, nie wglebialem sie w niuanse bo tylko by zamieszalo calkiem w
    > glowach np. humanistom :)

    Nie możemy im zaszkodzić bardziej, inżynier w chwili wyklucia ma w
    głowie tabula rasę, humanista ma namieszane. Poza tym humanista

    > Zakladalem (Ty takze to zrob) idealne dobranie przelozen w skrzynce biegow!
    > Uwazasz ze doskonale dobrane przelozenia sprzetowi o mocy 10 kW nie
    > potrafia zapewnic przyspieszania identycznego niz sprzetowi 100 kW - do
    > czasu skonczenia sie mocy??
    > A gadales tak rozsadnie ;)

    Przy każdym możliwym idealnie dobranym przełożeniu sprzętu 10kW sprzęt
    100kW będzie mógł sobie dobrać idealne przełożenie 10x większe.
    Ale coby nie mieszać, opuszczając opary absurdu zastosowania
    nieskończonego przełożenia przy nieskończonej przyczepności opon i
    nieskończenie krótkim czasie rozpędzania nieobciążonego silnika do
    maksymalnej prędkości obrotowej, porównujmy porównywalne.
    Weźmy 1,5 tonowego, złego, ochydnego "" i cuchnącego 400Nm 150KM diesla
    i zestawmy go z 1,5 tonową 300Nm 200KM benzyną, dla uproszczenia
    załóżmy, że oba samochody nie mają ani spieprzonej funkcji momentu w
    dziedzinie obrotów, a także mają dobrze dobrane skrzynki biegów, są w
    identycznej kaście, mają ten sam rozkład masz, opony i zawieszenia.
    Benzynka zrobi 400m szybciej.

    --
    wiewior

  • 32. Data: 2010-11-09 23:03:37
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    iewior pisze:
> [...]
    > Ale coby nie mieszać, opuszczając opary absurdu zastosowania
    > nieskończonego przełożenia przy nieskończonej przyczepności opon...

    I tu przestaje dyskutowac z Toba :(
    Jestem prymitywnym inzynierem i nie potrafie w obszarach absurdu :(
    Moze poprowadz dyskusje dalej sam? Bo ja sie poddaje :(
    Dla mnie sa pewne nieprzekraczalne osrzray brzegowe i poza nie nie
    potrafie sie wychylic!
    BTW. Polecam podstawowy kurs fizyki, przydaje sie wszedzie!!

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 33. Data: 2010-11-10 00:37:44
    Od: wiewio <w...@o...pl>

    On 10 Lis, 00:03, Sir Piernik <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Moze poprowadz dyskusje dalej sam? Bo ja sie poddaje :(
    > Dla mnie sa pewne nieprzekraczalne osrzray brzegowe i poza nie nie

    Formond - dla przykładowego przykładu

    Przykład 1 - większa moc, lecz mniejszy moment, Twoim zdaniem powinien
    przyspieszać gorzej:
    145KM 185Nm -> 0-100 9.9s
    115KM 270Nm -> 0-100 11.2s

    Przykład 2 - podobna moc, różne momenty, Twoim zdaniem ten z większym
    momentem powinien przyspieszać lepiej:
    203KM 300Nm -> 0-100 7.9s
    200KM 420Nm -> 0-100 8.1s

    Przykład 3 - podobny moment, różne moce, Twoim zdaniem powinny
    przyspieszać podobnie
    240KM 340Nm -> 0-100 7.5s
    163KM 340NM -> 0-100 8.9s

    http://ujeb.pl/?hFWsbqj5Y2 strona 28

    > BTW. Polecam podstawowy kurs fizyki, przydaje sie wszedzie!!

    I wiesz czego się tam dowiem? Że pojazd z większym momentem na wale
    lecz mniejszym na kole przyspiesza gorzej od swojego odpowiednika z
    mniejszym momentem na wale a większym na kole?

    --
    wiewior

  • 34. Data: 2010-11-10 08:16:12
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?

    Użytkownik "ErgoSum" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Użytkownik "blur" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ?Użytkownik "ErgoSum" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > za 40 tysi to znalazl bym raczej inny obiekt jednosladowych zainteresowan.
    >
    > Erg
    > ----------------
    >
    > paliwa spalisz 2x tyle
    Trudno. Niech bedzie i 3x tyle. Zeby oszczedzac mozna kupic bilet na MZK

    --------------

    masz jakiś lepszy argument ? bo widzę że się motasz.

    pozdro
    blur

  • 35. Data: 2010-11-10 10:21:45
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Jacot pisze:

    > I co jeszcze?

    Nic więcej.
    Jeśli chcesz się popisaś wiedzą co to jest przyspieszenie to faktycznie
    - bez momentu ani rusz.
    Ale co z tego jak będziesz mieć silnik z momentem 1000Nm jak mocy będzie
    10kW.
    Przyspieszenie będzie duże ale przez sekundę - później finał.

    Więc teoretyzując masz rację - ale odnosimy się do silników używanych w
    motocyklach, więc chyba nie chciałbyś pochwalić się przyspieszeniem
    rzędu 15m/s^2 ale trwającym sekundę bo później to już mocy zabrakło.

    --
    M.

  • 36. Data: 2010-11-10 10:26:00
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Sir Piernik pisze:

    > Reasumujac, im wiekszy moment tym wieksze przyspieszenie (dla
    > niekumatych, tym mniej do "setki").

    No i tutaj jest właśnie sedno sprawy. To nie jest "do setki" bo się może
    okazać, że do tej setki wogóle nie dojdziesz choć przyspieszenie
    będziesz mieć niesamowicie wielkie.

    --
    M.

  • 37. Data: 2010-11-10 12:00:44
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 09.11.2010 Sir Piernik <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > I tu przestaje dyskutowac z Toba :(
    > Jestem prymitywnym inzynierem i nie potrafie w obszarach absurdu :(

    Jesteś inżynierem i się bardzo nieprecyzyjnie wyrażasz. Zasłaniasz się
    brakiem zrozumienia u "humanistów" a jednocześnie posługując się
    niedbale sformułowanym skrótem wprowadzasz w błąd. Gratuluję.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 38. Data: 2010-11-10 15:38:44
    Od: wiewior <w...@o...pl>

    W dniu 2010-11-10 11:21, Shreek pisze:

> [...]
    > 10kW.
    > Przyspieszenie będzie duże ale przez sekundę - później finał.

    Zależy jakie zastosujesz przełożenie. Możesz takie, że przyspieszać
    będzie słabo i długo, aczkolwiek za dużo się nie rozpędzisz, w sensie
    prędkości wielkiej z tego nie będzie. A silnik 100Nm 100kW i pojedzie
    szybciej i można zastosować przełożenie, przy którym przez tę jedną,
    małą sekundę przyspieszał będzie też lepiej.

    > Więc teoretyzując masz rację - ale odnosimy się do silników używanych w
    > motocyklach, więc chyba nie chciałbyś pochwalić się przyspieszeniem
    > rzędu 15m/s^2 ale trwającym sekundę bo później to już mocy zabrakło.

    Podanie samej mocy maksymalnej daje pełniejszą informację o
    możliwościach silnika, gdyż w mocy zawarty jest jakiś moment, który
    przekłada się na przyspieszenie i jakieś obroty, które przekładają się
    na przełożenie, a więc i zwiększenie momentu z wału na kole, czyli też
    na przyspieszenie. A co mówi sam moment? Wielkie nic. 1000Nm. Fajnie.
    Ale jakby się okazało, że przy 100 obrotach, a potem charakterystyka
    silnika leci na ryj, to za bardzo pojazdem z takim silnikiem jeśli
    chodzi o przyspieszenie nie poszalejemy. Z punktu widzenia
    przyspieszenia wystarczy mieć jak najwyższy iloczyn momentu i obrotów, a
    potem, chcąc jak najszybciej przyspieszać, trzymać obroty w tym zakresie
    i gaz do końca o ile geometria i przyczepność opony pozwolą.

    --
    wiewior

  • 39. Data: 2010-11-10 17:06:35
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Sir Piernik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ibcebg$2k1$...@n...onet.pl...
    > Kurcze, widze ze "nowemu pokoleniu" musze wszystko od poczatku. A juz
    > myslalem ze po tylu latach doczekam kogos kto bedzie to robil za mnie :)

    Moze jakbym mial dostep do newsow w pracy to bym Cie wspomogl w tej
    edukacyjnej misji. Tylko ja mam male zdonlosci do przekazywania wiedzy;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 40. Data: 2010-11-10 19:11:28
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    kakmar pisze:
    ...>8

    > Jesteś inżynierem i się bardzo nieprecyzyjnie wyrażasz. Zasłaniasz się
    > brakiem zrozumienia u "humanistów" a jednocześnie posługując się
    > niedbale sformułowanym skrótem wprowadzasz w błąd. Gratuluję.

    Przepraszam za przydlugi cytat...
    Ten brak zrozumienia itp to do mnie? Czy do cytatu w moim poscie?
    Mozesz pokazac mi ten "niedbale sformulowany skrot"? Bo wlasnie chyba to
    winienes byl zacytowac? Wydaje mi sie ze chcac zaistniec poprostu
    chlapnales.
    Moze przenies sie jednak spowrotem na Onet?
    Poza tym, gratulacje chetnie przyjme ale od fachowca lub przynajmniej
    amatora z duza wiedza. Co mi po gratulacjach dyletanta? Tylko wstyd :(
    Rzadko wdaje sie w internetowe przepychanki ale w tym watku mozna zbyt
    ludziom namieszac w glowach bym mogl to odpuscic.

    Teraz, nie chcac rozdmuchiwac watku odpowiem hurtem.

    Shrek bardzo wyraznie wie o co chodzi. Tyle ze nie zauwazyl ze wlasnie
    to podkreslilem w swoim poscie - ze moc sie bardzo szybko skonczy przy
    identycznym przyspieszeniu.

    I jeszcze pozostalym "krytykantom", watek rozpoczal sie od silnika
    elektrycznego i przyspieszen przezen zapewnianych. A nie od np silnikow
    motocyklowych i danych katalogowych mocy, momentu i przyspieszenia
    spalinowych motocykli!! :)

    Jeszcze raz powtarzam. Przyspieszenie zalezy wylacznie od momentu NA
    KOLE motocykla. To sa dwa podstawowe wzory fizyczne. I to ze szkoly
    podstawowej!

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe