  • 61. Data: 2014-11-26 02:08:12
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 26 listopada 2014 00:53:19 UTC+1 użytkownik Piotrne napisał:

    > Filtr polaryzacyjny pozwala zapisać to, czego bez filtra
    > po prostu nie widać. Żadne operacje na obrazie nie odtworzą
    > niewidocznych szczegółów. Przykład skrajny:
    >
    > Bez filtra: http://piotrne.republika.pl/Bez-filtra-251.JPG
    > Z filtrem: http://piotrne.republika.pl/Z-filtrem-252.JPG
    >
    > Spróbuj przerobić "komputerowo" pierwszy obraz na drugi...
    >
    > Filmik: http://youtu.be/o_TE8hZ_kTE
    >
    > P.

    Dodatkowo, nie mając przed oczyma fotografowanego przedmiotu ( fala na morzu
    przeszła, każda następna będzie nieco inna)
    Pozdrawiam Marcin
    PS A mieliśmy nie kopać leżącego..

  • 62. Data: 2014-11-26 12:24:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 26. November 2014 00:53:19 UTC+1 schrieb Piotrne:

> [...]
    > Z filtrem: http://piotrne.republika.pl/Z-filtrem-252.JPG
    >
    > Spróbuj przerobić "komputerowo" pierwszy obraz na drugi...

    filtr polaryzycyjny pozwolil odciac przepaly dzieki czemu cos widac na zdjceciu

    ja taki wynik uznalbym za niezadawalajacy

    tutaj masz usuniecie odbic bez filtra - jest - zaloz na siebie zdjecia - to jest
    jedno zdjecie rozniace sie wlaseni odbiciami na obrazku:

    http://spherapan.vot.pl/IMG_2891.jpg

    i bez odblaskow - zdjecia bez filta dowod - odbicia na stole

    http://spherapan.vot.pl/IMG_2891a.jpg

    generalnie odbicia slonca na wodzie sa tym przypadkiem , dla ktorego b trudno jest
    filtr zastapic - o tym wspominam juz w pierwszym poscie.

    trudne przypadki - filtr nie wystrcza

    inny przapdadek:

    http://spherapan.vot.pl/kmzpanorama/start.html

    a tak wyglada miniaturka jaka sie zachowala , widac na niej odbicia :

    http://spherapan.vot.pl/097.jpg

    blisko prawego brzegu zdjecia.

    nie jest prawdziwa teza , jakoby filtru CPL nie dalo sie zastapic obrobka -
    przeciwnie w wiekszosci sytuacji krajobrazowych ( sa wyjatki ) lepiej sie to robi
    obrobka . Wynik lepszy , straty mniejszy , wygoda wiksza . obrobka dosyc szybka.

    tutaj panorama , z lewej strony jest obraz bez odbic. w oryginale byly odbicia jak na
    obrazie wiszacym na scianie z boku . nie dalo sie ich usunac filtrem.

    po obrobce zero odbic.
    oczywiscie , ze sa przypadki ze filtr przynosi ulatwienie , w wiekszosci sytuacji
    krajobrazowych jest stosowany bez glowy.

  • 63. Data: 2014-11-26 12:28:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    filtr polaryzycyjny pozwolil odciac przepaly dzieki czemu cos widac na zdjeciu

    ja taki wynik uznalbym za niezadawalajacy .

    tutaj masz usuniecie odbic bez filtra - zaloz na siebie zdjecia - to jest jedno
    zdjecie rozniace sie wlasnie odbiciami na obrazku:

    http://spherapan.vot.pl/IMG_2891.jpg

    i bez odblaskow - zdjecia bez filtra dowod - odbicia na stole

    http://spherapan.vot.pl/IMG_2891a.jpg

    generalnie odbicia slonca na wodzie sa tym przypadkiem , dla ktorego b. trudno jest
    filtr zastapic - o tym wspominam juz w pierwszym poscie.

    sa tez trudne przypadki - filtr nie wystrcza

    inny przapdadek:

    http://spherapan.vot.pl/kmzpanorama/start.html

    brak odbic na obrazie z lewej strony.
    byly takie jak na tym obrazie wiszacym na scianie bocznej , filtr ich nie usunal.

[...]

    obrobka . Wynik lepszy , straty mniejszy , wygoda wieksza . obrobka dosyc szybka.

[...]

    Panowie jezeli nie wiecie jak , to ja to rozumiem , ale nie rozumiem ze niewiedzac
    jak twierdzicie , ze sie nie da.

  • 64. Data: 2014-11-26 12:30:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Różnica jest taka, że filtr odcina światło selektywnie (czy to są akurat
    > przepały, to nieistotne).

    wlasnie ze najitotniejszym jest ze filtr odcina promienie slonca odbijajace sie od
    powierzchni wody, ktore powoduja przepal.
    tam nie ma szczegolow.
    jesli przepalu nie ma , zawsze sciemnisz chocby suwakiem ochrony swiatel.

    trzeba zrozumiec istote dzialania filtra.

  • 65. Data: 2014-11-26 16:11:15
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 12:28, XX YY pisze:

    > http://spherapan.vot.pl/IMG_2891.jpg
    > i bez odblaskow - zdjecia bez filtra dowod - odbicia na stole
    > http://spherapan.vot.pl/IMG_2891a.jpg

    Jesteś pewny, że to drugie zdjęcie powstało tylko
    na podstawie pierwszego przez poprawianie kontrastu?
    Jeśli tak, to mam kilka zabytkowych zdjęć z prześwietleniami
    do poprawienia... Ale wydaje mi się jednak, że do tego drugiego
    zdjęcia jest wklejony obraz bez odbić. Skąd inaczej wzięłoby się
    przesunięcie obrazów na obu zdjęciach:

    http://piotrne.republika.pl/Porownanie32.gif

    Naprawdę twierdzisz, że usunąłeś bez śladu te wszystkie odbicia
    i otrzymałeś czysty obraz pod spodem?

    P.

  • 66. Data: 2014-11-26 17:17:52
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...to jeszcze ja się pochwalę:

    http://piotrne.republika.pl/stablepic1.jpg
    http://piotrne.republika.pl/stablepic2.jpg

    P.

  • 67. Data: 2014-11-26 20:13:54
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-11-26 o 16:11, Piotrne pisze:

> [...]
    >
    > http://piotrne.republika.pl/Porownanie32.gif
    >
    > Naprawdę twierdzisz, że usunąłeś bez śladu te wszystkie odbicia

    Brawo :)

    xxyy oszukuje od początku wątku.
    Troll pierwszej klasy.

    JD

  • 68. Data: 2014-11-27 00:52:01
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 26 listopada 2014 12:29:02 UTC+1 użytkownik XX YY napisał:

    > Panowie jezeli nie wiecie jak , to ja to rozumiem , ale nie rozumiem ze niewiedzac
    jak twierdzicie , ze sie nie da.

    Ja wiem że czasem się da- ale częściej skuteczniej i łatwiej załatwię sprawę polarem,
    i to w sposób wiarygodny dla odbiorcy.
    Hint : polar ma nie tylko położenia skrajne.
    Np te bardzo szerokie panoramy- sory, ale patrząc na niebo gołym okiem też widzę że
    błękit nieba ma zmienną intensywność w zależności od kierunku w którym spoglądam, i
    to właśnie jest naturalne.
    Jednolity gęstościowo błękit od razu jest podejrzany.
    Pozdrawiam Marcin

  • 69. Data: 2014-11-27 08:08:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 26. November 2014 17:17:53 UTC+1 schrieb Piotrne:
    > ...to jeszcze ja się pochwalę:
    >
    > http://piotrne.republika.pl/stablepic1.jpg
    > http://piotrne.republika.pl/stablepic2.jpg
    >
    > P.

    swietny sposob !

  • 70. Data: 2014-11-27 08:24:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 27. November 2014 00:52:04 UTC+1 schrieb d...@v...pl:

> [...]
    to właśnie jest naturalne.
    > Jednolity gęstościowo błękit od razu jest podejrzany.

    CPL ma rozny stopien skutecznosci filtrowania w zaleznosci od kata padania swiatla ,
    dla wezszych obiektywow to nie jest widoczne, gdyz roznice sa male, ale juz dla ekw.
    24 mm wyraznie widac rosnaca intensywnosc zaczernienia ku srodkowi. to nie jest
    naturalne. to nie jest efekt dzialania prawa cosinusa dzialajacego w naturze.
    swiatlo spolaryzowane padajace prostopadle bedzie bardziej odciete od padajacego pod
    malymi katami do powierzchni filtra. to nie jest efekt wygladajacy naturalnie.
    na zdjeciu widzisz nienaturalny czarny placek coraz ciemniejszy ku srodkowi.

    sorry , ale jesli uzywasz argumentu , ze w naturze tak widzisz , to nie nalazaloby
    stosowac PLC , jako ze w naturze widzisz swiatlo spolaryzowane rowniez , oczy go nie
    fitruja.

    jesli niebo jest zroznicowane pod wzgledem jasnosci , to zostanie to podobnie
    pokazane na zdjeciach bez filtra - jak w naturze -i na to nalozy sie efekt
    dodatkowego sciemnienia na srodku zdjecia. byc moze tak postrzegasz nature i jest to
    dla ciebie normalne ?