  • Data: 2023-12-12 11:15:44
    Temat: Re: fotografie Vivian Maier
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.12.2023 02:18, Marcin Debowski wrote:

    > Dodatkowy problem zrobił się też z fotografowaniem dzieci. Jeszcze na
    > przełomie mileniów takie robienie zdjęć było dość neutralnie społecznie.
    > Teraz można dostać łatke pedofila i zaliczyć najazd policji :)

    Ponownie obejrzałem ostatnio "Alicję w miastach" Wima Wendersa, film
    1974 roku. Sytuacja w nim nie do pomyślenia obecnie, mała dziewczynka w
    towarzystwie dorosłego obcego faceta szuka, gdzie mieszka jej babcia.
    Zastanawiam się, jak szybko profilaktycznie aresztowano by tego faceta...

    > Ale też trudno tego nie rozumieć. Czasy się zmieniły włączając w to
    > olbrzymią łatwość rozpowszechniania. Do końca lat 80 tego typu problemów
    > nie było.

    Z drugiej strony, na ulicach teraz zrobiło się o wiele bezpieczniej, a
    wielu zdaję się bać więcej, niż wcześniej. Dzieci są pod stałym nadzorem
    rodziców, szkoły i przedszkola zaczynają przypominać oblężone twierdze.
    I wcale nie jestem przekonany, że bezpieczeństwo wzrosło z uwagi na
    rozpowszechnienie postaw "better safe than sorry"... I szczerze mówiąc
    nie do końca rozumiem, jak łatwość rozpowszechniania zdjęć ujemnie
    wpływa na bezpieczeństwo dzieci.