  • 1. Data: 2023-12-11 15:20:49
    Temat: fotografie Vivian Maier
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    https://youtu.be/lKaR7laHLwY?si=j7SNE4p_1olrHOlM
    ... takie przypomnienie.

  • 2. Data: 2023-12-12 02:18:57
    Temat: Re: fotografie Vivian Maier
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-11, Titus_Atomicus somewhere.in.the.world <n...@i...invalid>
    wrote:
    > https://youtu.be/lKaR7laHLwY?si=j7SNE4p_1olrHOlM
    > ... takie przypomnienie.

    Tak się od czasu do czasu zastanawiam nad ewolucją społeczną i prawną
    fotografii ulicznej. Pytano wtedy o pozwolenie? Wydaje się to watpliwe.
    Pewnie do lat 60. nie było nawet stosownych przepisów. Dzisiaj to
    konieczność, która zasadniczo jakby zabija gatunek. Choć moze jak sie
    jest fotografem zawodowym to prosi się o kontakt i ewentualnie
    później kontaktuje?

    Dodatkowy problem zrobił się też z fotografowaniem dzieci. Jeszcze na
    przełomie mileniów takie robienie zdjęć było dość neutralnie społecznie.
    Teraz można dostać łatke pedofila i zaliczyć najazd policji :)

    Ale też trudno tego nie rozumieć. Czasy się zmieniły włączając w to
    olbrzymią łatwość rozpowszechniania. Do końca lat 80 tego typu problemów
    nie było.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-12-12 11:15:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 12.12.2023 02:18, Marcin Debowski wrote:

    > Dodatkowy problem zrobił się też z fotografowaniem dzieci. Jeszcze na
    > przełomie mileniów takie robienie zdjęć było dość neutralnie społecznie.
    > Teraz można dostać łatke pedofila i zaliczyć najazd policji :)

    Ponownie obejrzałem ostatnio "Alicję w miastach" Wima Wendersa, film
    1974 roku. Sytuacja w nim nie do pomyślenia obecnie, mała dziewczynka w
    towarzystwie dorosłego obcego faceta szuka, gdzie mieszka jej babcia.
    Zastanawiam się, jak szybko profilaktycznie aresztowano by tego faceta...

    > Ale też trudno tego nie rozumieć. Czasy się zmieniły włączając w to
    > olbrzymią łatwość rozpowszechniania. Do końca lat 80 tego typu problemów
    > nie było.

    Z drugiej strony, na ulicach teraz zrobiło się o wiele bezpieczniej, a
    wielu zdaję się bać więcej, niż wcześniej. Dzieci są pod stałym nadzorem
    rodziców, szkoły i przedszkola zaczynają przypominać oblężone twierdze.
    I wcale nie jestem przekonany, że bezpieczeństwo wzrosło z uwagi na
    rozpowszechnienie postaw "better safe than sorry"... I szczerze mówiąc
    nie do końca rozumiem, jak łatwość rozpowszechniania zdjęć ujemnie
    wpływa na bezpieczeństwo dzieci.

  • 4. Data: 2024-01-27 20:32:23
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    https://youtu.be/PndV7QfWKTI?si=sy0ULhGyuj6xMc1g
    Kolejna porcja zdjec Vivian Maier plus nawet dosc sympatyczne gledzenie nt
    fotografii do szuflady i do social mediow...

    --
    Titus Atomicus