  • 1. Data: 2010-02-27 20:49:21
    Temat: funkcja odpowiadajaca na pytanie o wnetrze krzywej
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Mam zamkniętą krzywą. Może być dowolna, wklęsła wypukła...
    Ktoś zna jakąś dobrą funkcje lub biblioteke która by mi odpowiedziała czy
    punkt lezy wewnątrz tek krzywej?
    Krzywa jest zapisana tak jak krzywa bezziera w svg na jeden wybrany sposob.

  • 2. Data: 2010-03-01 14:26:12
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lut, 20:49, "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>
    wrote:
> [...]
    > punkt lezy wewnątrz tek krzywej?
    > Krzywa jest zapisana tak jak krzywa bezziera w svg na jeden wybrany sposob.

    Ciekawe zadnie, niestety nie miałem stycznosci do tej porty z czymś
    takim.
    Zacząłbym od definicji. Co to jest krzywa? Ta krzywa leży na
    płaszczyźnie 2D, 3D?
    W końcu co to znaczy że punkt leży wewnątrz krzywej?

    Czy taka definicja będzie dobra? Jeśli punkt leży wewnątrz krzywej na
    płaszczyźnie 2D
    to obie pół proste leżące na dowolna prostej przechodząca przez punkt
    przecinają krzywą
    nieparzystą ilość razy.

    Nie wiem czy ta definicja jest poprawna, ale jeśli jest, to należy
    ułożyć równanie i znaleźć
    wszystkie punkty wspólne dowolnej prostej i krzywej.

    Można też zaprezentować płaszczyznę jako graf, w którym każdy węzeł
    jest
    polem dostatecznie gęstej siatki nałożonej na tą płaszczyznę.
    Następnie krzywą można
    odrysować na tym grafie, poprzez nadanie statusu "odwiedzony" węzłom
    które stykają
    się z krzywą. Ostatnim krokiem będzie przeszukiwanie grafu (np. w
    głąb) i sprawdzenie
    czy możliwe jest dotarcie do dowolnego węzła leżącego na granicy
    siatki.

    Ale to takie wymyślone przez 5minut, zapewne są ciekawsze metody.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-01 16:14:04
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

> [...]

    > punkt lezy wewnątrz tek krzywej?
    > Krzywa jest zapisana tak jak krzywa bezziera w svg na jeden wybrany sposob.

    Zacząłbym od przeglądnięcia źródeł inkscape, w tym programie
    są zaawansowane operacje na krzywych.

    w.

  • 4. Data: 2010-03-01 18:45:50
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hmc0mm$7i2$...@a...news.neostrada.pl
> [...]
    > punkt lezy wewnątrz tek krzywej?
    > Krzywa jest zapisana tak jak krzywa bezziera w svg na jeden wybrany

    Indeks punktu względem krzywej. http://en.wikipedia.org/wiki/Winding_number

    slawek

  • 5. Data: 2010-03-01 19:54:47
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Wojciech Muła wrote:

    > Zacząłbym od przeglądnięcia źródeł inkscape, w tym programie
    > są zaawansowane operacje na krzywych.

    Jakiejś gotowej biblioteki nie ma?

    Wlasnie chodzi mi o to by nie wymyslac koła. Aby to było zgodne z tym co
    pokazuje przeglądarka i inkscape.

  • 6. Data: 2010-03-01 20:14:43
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    > Jakiejś gotowej biblioteki nie ma?

    Ja nie znam, a trochę się tym interesuję.

    > Wlasnie chodzi mi o to by nie wymyslac koła. Aby to było zgodne z tym co
    > pokazuje przeglądarka i inkscape.

    Nie rozumiem, co się ma pokazywać? Chcesz przecież stwierdzić
    czy punkt leży wewnątrz krzywej.

    w.

    --
    Kto ma włącznik do włączania, niechaj włącza!
    kto ma włancznik do włanczania, niechaj włancza!

  • 7. Data: 2010-03-01 21:19:40
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Wojciech Muła wrote:

    > Nie rozumiem, co się ma pokazywać? Chcesz przecież stwierdzić
    > czy punkt leży wewnątrz krzywej.

    Jeśli się interesujesz rozumiesz, ze niestety nie ma czegos takiego jak
    jeden Bezier SVG. Sam SVG definiuje 3 różne sposoby reprezentacji krzywych
    Beziera. Niestety każdy program , przeglądarka czy inkscape tez robi to po
    swojemu. Dlatego nie chodzi mi o teoretyczne obliczanie, ale o to by
    narysowac dokladnie taka sama krzywa i moc ja modyfikowac. By rozroznic
    jedna od drugiej musze wiedziec czy kliknalem na nia czy nie.

  • 8. Data: 2010-03-02 05:20:45
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hmhbnp$205$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > narysowac dokladnie taka sama krzywa i moc ja modyfikowac. By rozroznic
    > jedna od drugiej musze wiedziec czy kliknalem na nia czy nie.

    Oj, jaka ta dzisiejsza młodzież :)

    1. Nie wyrażasz się precyzyjnie - czy chodzi ci o krzywą, czy o obszar
    którego brzegiem jest krzywa zamknięta.
    2. Teoretycznie załatwia ci to indeks punktu, nie ma że boli (całki są, ale
    łatwe).
    3. Praktycznie powinno wystarczyć polecieć wzdłuż półprostej przechodzącej
    przez dany punkt i policzyć ilość przecięć tejże z daną krzywą.
    4. Trik nr 3. nie zadziała w pewnych przypadkach, zgadnij w jakich.
    5. W MS GDI jest chyba nawet coś gotowego - tzw. regiony. Ibidem służy
    głównie do robienia rzeczy "overlapped".

    slawek

  • 9. Data: 2010-03-02 06:05:36
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Mar, 05:20, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > 3. Praktycznie powinno wystarczyć polecieć wzdłuż półprostej przechodzącej
    > przez dany punkt i policzyć ilość przecięć tejże z daną krzywą.
    > 4. Trik nr 3. nie zadziała w pewnych przypadkach, zgadnij w jakich.
    W przypadku gdy natrafimy na punkty w którym półprosta jest styczna do
    krzywej, a za tym punktem przecina?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-03-02 08:41:47
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

> [...]
    > Beziera. Niestety każdy program , przeglądarka czy inkscape tez robi to po

    W SVG są tylko krzywe 3-go stopnia, zawsze opisywane 4 punktami kontrolnymi.
    Skąd Ci się wzięły "3 różne sposoby reprezentacji"?

    > Dlatego nie chodzi mi o teoretyczne obliczanie, ale o to by
    > narysowac dokladnie taka sama krzywa i moc ja modyfikowac. By rozroznic
    > jedna od drugiej musze wiedziec czy kliknalem na nia czy nie.

    Klikasz w krzywą, czy obszar przez nią ograniczony? Sam chcesz coś rysować?
    Napisz dokładnie, co chcesz zrobić i osiągnąć, bo za cholerę nie idzie
    zrozumieć.

    w.