  • 1. Data: 2022-01-16 13:48:27
    Temat: Re: gry-online.pl: UltraRAM to przełom - pojemność SSD i szybkość RAM w jednym
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Eneuel wrote on 14.01.2022 11:55:
    > gry-online.pl: UltraRAM to przełom - pojemność SSD i szybkość RAM
    > w jednym.

    Jak na RAM to mają na razie zbyt małą trwałość, ale na pewno duuużo
    lepszą niż pamięci flash stosowane w SSD.

    > Przetestowane prototypy [...] gwarantowały 10 milionów cykli zapisu i kasowania bez
    widocznej degradacji plików.

  • 2. Data: 2022-01-16 21:18:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 06:48:30 UTC-6 Zbych napisał(a):
    > Jak na RAM to mają na razie zbyt małą trwałość, ale na pewno duuużo
    > lepszą niż pamięci flash stosowane w SSD.

    bez widocznej degradacji plików.

    To mi troche przypomina czasy kiedy komputery mialy rozne rodzaje pamieci i
    programista musial wiedziec jak korzystac.

    W tym przypadku mamy do czynienia z sytuacja taka jak w systemach z ROM-ami czy
    E(E)PROM-ami.
    Po prostu, zamiast uzywac pamieci ram na kontent w grze ciagniemy go z tego URAM-u i
    tak dlugo jak nie trzeba go zmieniac to po prostu jest odczytywany.
    To oszczedza zwykly RAM a nie degraduje URAM.

    To nie musi byc jakos szczegolnie skomplikowanie ogarniete w oprogramowaniu ale musi
    byc nieco omonitorowane zeby ble pisarz nie zrobil programu ktory zuzyje URAM
    szybciej niz trzeba.

    Milion zapisow mozna dzis zrobic w kilka minut na zwyklym systemie. Wiec w sumie tyle
    i az tyle. Nowa pamiec, nowy rodzaj uzycia i nieco ograniczen.