  • 11. Data: 2010-07-11 14:00:01
    Temat: Re: hasła smsowe mBank
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Damian Niusy pisze:
    > Witam,
    >
    > Aktualnie w mBanku używam listy haseł jednorazowych.
    > Czy po przejściu na hasła SMS jest możliwość powrotu do haseł
    > jednorazowych?

    a tak w ogóle to jaki to ma związek z tematyką te grupy?

  • 12. Data: 2010-07-11 14:21:13
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    J.F. wrote:
    > Wymaga zadzwonienia do banku. A telefonu juz nie masz :-)

    No tak, bo to był jedyny telefon na świecie.
    Przypomnę, żeby zablokować skradziony tel u operatora... też trzeba
    zadzwonić.

    > Poza tym nowe technologie otwieraja nowe mozliwosci - skad wiesz ze
    > nie masz jakiegos szpiega w telefonie, ktory moze podgladac sms ?

    Bo wiem jakiego telefonu używam do SMSów i że albo nie można w nim
    instalowć aplikacji (własny OS operatora) albo jest to system uznany za
    bezpieczny, lub nieistotny jeszcze dla hackerów. No i nie jest to
    telefonz systemem Windows XP :)

    > Ale inny telefon wymaga pieniedzy. A pieniadze na koncie :-)

    No tak, bo ukradli ci poza telefonem także portfel, hasło do banku,
    numer do banku i dostęp do internetu, numer klienta banku, a takze musk.

    Jakub

  • 13. Data: 2010-07-11 14:22:54
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    J.F. wrote:
    > Poza tym kartka nie peka przy upadku na podloge, zachowuje czytelnosc
    > po krotkim zamoczeniu, nie wymaga ladowania co trzy dni, i nie wzbudza
    > zainteresowania zlodziei.

    I zawsze masz ją ze sobą, a jak zapomnisz, to masz rozwiązanie zapasowe?
    No właśnie. Wolę jednak telefon, łatwiej przygotować rozwiązanie
    alternatywne w przypadku nieposiadania ze sobą :)

    > Ja po prostu nie mam ochoty skupic wszystkiego w telefonie ..

    A ja na jednej, małej, gównianej karteczce.

    Jakub

  • 14. Data: 2010-07-11 15:03:07
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-07-2010 o 15:47:19 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wymaga zadzwonienia do banku. A telefonu juz nie masz :-)

    No straszne, katastrofa i gapa życiowa nie poradzi sobie w takim momencie.

    > Poza tym nowe technologie otwieraja nowe mozliwosci - skad wiesz ze
    > nie masz jakiegos szpiega w telefonie, ktory moze podgladac sms ?

    Co z tego skoro sms jest jednorazowy do jednej transakcji która właśnie Ty
    autoryzujesz. A niech sobie przechwytują, nawet Tobie mogę takiego smsa
    wysłać. Przyda Ci się?

    > Ale inny telefon wymaga pieniedzy. A pieniadze na koncie :-)

    No tak, gapa życiowa sobie nie poradzi. Bo przecież utrata haseł
    jednorazowych lub telefonu do odczytu smsów to już koniec świata i do
    pieniędzy przecież się nie dostanie.

    Takiej osobie radzę zlikwidować konto, bo sobie nie poradzi w niczym.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 15. Data: 2010-07-11 16:52:32
    Od: wz_1 <k...@g...com>

    On 11 Lip, 11:11, "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Aktualnie w mBanku używam listy haseł jednorazowych.
    > Czy po przejściu na hasła SMS jest możliwość powrotu do haseł

    A czy Wiecie że hasła SMS są OK ale tam gdzie można dostać SMS (np. w
    roamingu),
    a wyjeżdżając do Japonii, Korei Południowej na studia - gdzie
    telefonia jest w innym systemie,
    brak jest możliwości otrzymywania SMS - i pozostaje lista haseł
    jednorazowych.
    Tak więc SMS -tak, ale nie dla wszystkich

  • 16. Data: 2010-07-11 17:17:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010 17:03:07 +0200, Piotr M wrote:
    >No straszne, katastrofa i gapa życiowa nie poradzi sobie w takim momencie.

    Nie zawsze mozna liczyc na zyczliwych znajomych, a o automat TP coraz
    trudniej .. a najpierw trzeba przeciez karte kupic :-)

    >Co z tego skoro sms jest jednorazowy do jednej transakcji która właśnie Ty
    >autoryzujesz. A niech sobie przechwytują, nawet Tobie mogę takiego smsa
    >wysłać. Przyda Ci się?

    A moze nie Ty autoryzujesz, tylko ja autoryzuje, i mi sie przyda ?

    >No tak, gapa życiowa sobie nie poradzi. Bo przecież utrata haseł
    >jednorazowych lub telefonu do odczytu smsów to już koniec świata i do
    >pieniędzy przecież się nie dostanie.

    Ale jeszcze czas dostania sie liczy :-)

    A propos - po zablokowaniu telefonu w mbanku .. jak sie autoryzuje
    nastepny ?

    J.

  • 17. Data: 2010-07-11 17:26:55
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-07-2010 o 19:17:41 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A moze nie Ty autoryzujesz, tylko ja autoryzuje, i mi sie przyda ?

    Jak ja nie autoryzuje to raczej zastanawiam się i dziwię skąd taki sms do
    mnie przychodzi... Co by później, a właściwie od razu, miał być
    przechwycony :) Ale co tu dużo mówić, komórka to jak portfel, tak samo się
    jej pilnuje.

    Tak z ponad 5 lat temu, to ze 2 rocznie gubiłem, ale wyrosłem (czyt.
    przestałem tyle pić i w ogóle imprezować) :D

    > A propos - po zablokowaniu telefonu w mbanku .. jak sie autoryzuje
    > nastepny ?

    Tak samo, telefonicznie, zmienia się numer też telefonicznie.

  • 18. Data: 2010-07-11 22:08:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    J.F. pisze:

    > Wymaga zadzwonienia do banku. A telefonu juz nie masz :-)
    >
    > Poza tym nowe technologie otwieraja nowe mozliwosci - skad wiesz ze
    > nie masz jakiegos szpiega w telefonie, ktory moze podgladac sms ?
    z całym szacunkiem, ale kolega popisał sie brakiem rozumu. Załóżmy ze
    robie przelew, dostaje hasło jednorazowe SMS i _mam_ szpiega który to
    hasło pozna. Co mu to da?

    Jeśli ktoś Wam sie "włamie do komputera", a dokładniej Wy mu to
    umożliwicie korzystając z Windowsa, to moze uzyskać hasło+login. jeśli
    bezie miał 100% pewność ze korzystacie z haseł jednorazowych na
    papierze, to tylko czekać na fizyczne włamanie do mieszkania.... i po
    kasie na koncie.

    ToMasz

  • 19. Data: 2010-07-11 22:12:28
    Temat: Re: has?a smsowe mBank
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Poza tym kartka nie peka przy upadku na podloge, zachowuje czytelnosc
    > po krotkim zamoczeniu, nie wymaga ladowania co trzy dni, i nie wzbudza
    > zainteresowania zlodziei.
    karta sim też nie, wiec argumenty masz jak dzieciak w piaskownicy.

    > Ja po prostu nie mam ochoty skupic wszystkiego w telefonie ..

    My też. stąd 2 niezbędne składniki - komputer+komórka. U Ciebie
    komputer+kartka. masz ją zawsze ze sobą (dla bezpieczeństwa?)

    ToMasz

  • 20. Data: 2010-07-11 23:02:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010 14:22:54 +0000 (UTC), Jakub Danecki wrote:

    > I zawsze masz ją ze sobą, a jak zapomnisz, to masz rozwiązanie zapasowe?
    >No właśnie. Wolę jednak telefon, łatwiej przygotować rozwiązanie
    >alternatywne w przypadku nieposiadania ze sobą :)

    Kartke mozesz sobie w telefon przepisac, a telefonu na kartke nie :-P

    > A ja na jednej, małej, gównianej karteczce.

    Musi byc mala, zeby sie w portfelu miescila :-)

    J.