  • 21. Data: 2010-07-11 23:05:55
    Temat: Re: hasła smsowe mBank
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 00:08:53 +0200, ToMasz wrote:

    >z całym szacunkiem, ale kolega popisał sie brakiem rozumu. Załóżmy ze
    >robie przelew, dostaje hasło jednorazowe SMS i _mam_ szpiega który to
    >hasło pozna. Co mu to da?

    A skad wiesz ze to ty robisz ten przelew, a nie on ?

    >Jeśli ktoś Wam sie "włamie do komputera", a dokładniej Wy mu to
    >umożliwicie korzystając z Windowsa, to moze uzyskać hasło+login. jeśli
    >bezie miał 100% pewność ze korzystacie z haseł jednorazowych na
    >papierze, to tylko czekać na fizyczne włamanie do mieszkania.... i po
    >kasie na koncie.

    Wymaga innych umiejetnosci.
    Za to jak sie wlamie w komputer, to mozna sprawdzic czy telefon nie
    jest podlaczony, i przejac SMS :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-07-11 23:09:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010 19:26:55 +0200, Piotr M wrote:

    >Jak ja nie autoryzuje to raczej zastanawiam się i dziwię skąd taki sms do
    >mnie przychodzi...

    Dziwisz sie, dziwisz, a w miedzyczasie kasa znika :-)

    Albo i sie nie dziwisz, bo szpieg dobrze dziala i kasuje po sobie.
    Potem sie tylko zdziwisz wysokoscia rachunku .. albo i nie ..

    >Ale co tu dużo mówić, komórka to jak portfel, tak samo się jej pilnuje.

    Szczegolnie jak w niej karta platnicza, i hasla przychodza, i
    skonfigurowany dostep do konta z haslem :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-07-12 05:19:21
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 11 Lip, 11:11, "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Aktualnie w mBanku używam listy haseł jednorazowych.
    > Czy po przejściu na hasła SMS jest możliwość powrotu do haseł
    > jednorazowych?
    Tak. Pytałem ich o to. Jest taka możliwość w każdym momencie, ale
    trzeba to na powrót uaktywnić samemu na stronie www, albo
    telefonicznie.

  • 24. Data: 2010-07-12 07:08:40
    Od: basteku <b...@N...interia.pl>

    W dniu 2010-07-12 01:02, J.F. pisze:
    > On Sun, 11 Jul 2010 14:22:54 +0000 (UTC), Jakub Danecki wrote:
    > Kartke mozesz sobie w telefon przepisac, a telefonu na kartke nie :-P

    hmmm .. z tego co pamietam to takie hasla chyba sie "odkrywa" podczas
    autoryzacji :) .. wiec jezeli je przepisujesz do tel. to masz wszystkie
    odkryte i ... no to sie wtedy boj o swoja kase ... na pewno jest to
    bezpieczne :)))

    Pozdr.
    bastek

  • 25. Data: 2010-07-12 07:17:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    basteku pisze:

    > hmmm .. z tego co pamietam to takie hasla chyba sie "odkrywa" podczas

    To raczej z innego banku pamiętasz.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-07-12 13:33:28
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    J.F. wrote:
    > Szczegolnie jak w niej karta platnicza, i hasla przychodza, i
    > skonfigurowany dostep do konta z haslem :-)

    Trzeba być skrajnie nieodpowiedzialnym, żeby gdziekolwiek automatycznie
    zapamiętywać hasło do konta bankowego.

    Jakub

  • 27. Data: 2010-07-12 14:16:25
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 12-07-2010 o 15:33:28 Jakub Danecki <j...@d...net>
    napisał(a):

    > Trzeba być skrajnie nieodpowiedzialnym, żeby gdziekolwiek automatycznie
    > zapamiętywać hasło do konta bankowego.

    A tam od razu skrajnie. Ja w Operze korzystam z menedżera haseł do mbanku.
    Laptop mam zabezpieczony (przez bios hdd), a nawet gdyby (odpukać)
    kradzież jakaś czy coś to i tak nic ktoś nie wskóra, bo musi mieć jeszcze
    do pary właśnie moją komórkę, a poza tym przecież można w 5 min
    telefonicznie zmienić hasło dostępu. Nie wiem jakie potencjalne zagrożenia
    mogą być jeszcze.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 28. Data: 2010-07-12 18:34:22
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Piotr M wrote:
    > A tam od razu skrajnie. Ja w Operze korzystam z menedżera haseł do
    > mbanku.

    Wszystko OK, ale pozostaje kwestia tego, że da się to odszyfrować. A
    moze to zrobić jakich cholerny wirus albo inna cholera, która złapie plik
    z hasłami i prześle go w "świat". Dlatego ja wolę tradycyjnie, z paluszka.

    rgrds,
    Jakub

  • 29. Data: 2010-07-12 19:43:31
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Tak. Pytałem ich o to. Jest taka możliwość w każdym momencie, ale
    trzeba to na powrót uaktywnić samemu na stronie www, albo
    telefonicznie.

    OK. Dzięki

    Damian

  • 30. Data: 2010-07-13 05:43:02
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Jakub Danecki rzecze:

    > Wszystko OK, ale pozostaje kwestia tego, że da się to odszyfrować. A

    Da się (teoretycznie), ale dobry algorytm plus długie nietrywialne hasło=
    laaaata zabawy.

    > moze to zrobić jakich cholerny wirus albo inna cholera, która złapie plik
    > z hasłami i prześle go w "świat". Dlatego ja wolę tradycyjnie, z paluszka.

    Jak złapiesz coś w Windowsie, to i z paluszka może nie pomóc.
    Hint: keylogger.

    --
    Dominik (& kąpany)