  • 31. Data: 2011-06-12 22:14:47
    Temat: Re: ile pamieci
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:isjc0m$3k9$1@news.onet.pl...

    > Dla dos'u/win3.1 wystarczy 4-8MB. Jest tam word/excel itp

    BZDURA.
    DOS świetnie się czuł na 64 MB
    Z powodu WINDOWSA 95 musiałem rozszerzać ludziem do 128 MB.
    XP raczkował na 256 a z 1GB śmiga jak młodzik.

    Pozdrawiam
    feromon

  • 32. Data: 2011-06-12 22:30:00
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > To troche zalezy od systemu operacyjnego :)

    No jakby nie TROCHE.
    Bo system 32 bit w zaleznosci od plyty glównej to max 4GB, zwykle nieco
    ponad 3GB.
    Wiec wsadzanie 32GB do Windows 7 32 bit to GLUPOTA,
    niezaleznie od tego, czy temu komus potrzeba 4GB czy tylko 2 GB.
    Nalezy tez popatrzec, ile MOZNA wlozyc w plyte.
    W taka z dwoma slotami to... no ...ile???

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 33. Data: 2011-06-13 16:29:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Feromon" napisał:

    > BZDURA.
    > DOS świetnie się czuł na 64 MB

    Tak samo jak na 0, 64 MiB ;->

    > Z powodu WINDOWSA 95 musiałem rozszerzać ludziem do 128 MB.

    W czasach Windows 95 komputery miały gniazda w najlepszym przypadku
    72-pinowe, a moduły SIMM EDO czy FPM miały wówczas oszałamiającą pojemność
    16 góra 32 MiB, więc w te 128 MiB dla Windows 95 to raczej średnio wierzę.
    A tak w ogóle - Windows 95 świetnie się czuł na 16 MiB, OSR2 już bardziej
    lubił 32 MiB, a dopiero Windows 98 (a raczej gry) grymasił na mniej niż 64
    MiB. Maszyny z 128 MiB do już z NT4 kupowałem.

    JoteR

  • 34. Data: 2011-06-13 17:06:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Feromon" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Z powodu WINDOWSA 95 musiałem rozszerzać ludziem do 128 MB.
    > XP raczkował na 256 a z 1GB śmiga jak młodzik.

    Dziwne. Pracowałem na maszynie wyposażonej w 8 MiB ramu (w95).

  • 35. Data: 2011-06-13 19:00:02
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-13 18:29, Użytkownik JoteR napisał:

> [...]
    > 72-pinowe, a moduły SIMM EDO czy FPM miały wówczas oszałamiającą
    > pojemność 16 góra 32 MiB, więc w te 128 MiB dla Windows 95 to raczej

    Były dostępne simy EDO z 64MB i 128MB.
    EDO 64MB mam nawet jeszcze w domu.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2011-06-13 21:59:31
    Temat: Re: ile pamieci [HTML]
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Były dostępne simy EDO z 64MB i 128MB.
    > EDO 64MB mam nawet jeszcze w domu.

    Owszem były. Potem. W czasach Windows 95 (czyli w latach 96/97) obsadzało
    się gniazda modułami 16/32 MiB. O ile kogoś było na to stać. O, właśnie
    znalazłem elektroniczną wersję faktury z sierpnia 1996 roku. Co prawda mam
    wrażenie, że ten zakup był do Macintoshy, ale takie same pamięci były i do
    PC.

    Lp. Nazwa towaru j.m. Ilość Cena netto Wartość netto % Podatek VAT Wartość z
    VAT
    1. Moduł SIMM 1MB 30pin/8bit szt. 24 40,00 zł 960,00 zł 22 211 zł 1 171 zł
    2. Moduł SIMM 4MB 30pin/8bit szt. 12 150,00 zł 1 800,00 zł 22 396 zł 2 196 zł
    3. Moduł SIMM 4MB 72pin/32bit szt. 1 100,00 zł 100,00 zł 22 22 zł 122 zł
    4. Moduł SIMM 16MB 72pin/32bit szt. 6 410,00 zł 2 460,00 zł 22 541 zł 3 001 zł
    5. Pamięć EDO 16MB 32bit szt. 2 588,00 zł 1 176,00 zł 22 259 zł 1 435 zł

    RAZEM 6 496,00 zł 22 1 429,12 zł 7 925,12 zł

    JoteR

  • 37. Data: 2011-06-13 22:29:50
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-13 23:59, Użytkownik JoteR napisał:

> [...]
    > wrażenie, że ten zakup był do Macintoshy, ale takie same pamięci były i do

    Zmartwie cię, podane przez ciebie lata w Makach to specjalizowane
    pamięci które do niczego innego nie pasowały czyli 168 pin DIMM.
    Takie simy o jakich rozmawiamy były w starszych maczkach mających
    jeszcze procesory motoroli 68xxx.
    Kolejna sprawa to simy większe od 32MB było dużo droższe więc
    rzadsze oraz mniej eksponowane w reklamach. Na allegro simy do
    32MB są bardzo tanie, większe są drogie i rzadko są dostępne.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2011-06-13 22:54:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-06-14 00:29, RadoslawF pisze:

> [...]
    > rzadsze oraz mniej eksponowane w reklamach. Na allegro simy do
    > 32MB są bardzo tanie, większe są drogie i rzadko są dostępne.

    U mnie się walają gdzieś na półce Simy EDO RAM 128 MB.

    --
    animka

  • 39. Data: 2011-06-13 22:57:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Zmartwie cię, podane przez ciebie lata w Makach to specjalizowane
    > pamięci które do niczego innego nie pasowały czyli 168 pin DIMM.

    Oj, to chyba już w PowerMacach. Nie pamiętam, co było w Centrisach i
    Quadrach, ale pamiętam, że pierwsze ich dostawy (1994 r.) przyszły z jednym
    modułem wielkości 4 MiB (chwilowe braki, bo jakaś fabryka się sfajczyła).
    Graficy byli wniebowzięci ;-)

    > Takie simy o jakich rozmawiamy były w starszych maczkach mających
    > jeszcze procesory motoroli 68xxx.

    AFAIR w tym czasie dozbrajane były Mac IIci, stąd chyba te 8-bitowe moduły.
    Ale głowy za to nie dam.

    > Kolejna sprawa to simy większe od 32MB było dużo droższe więc
    > rzadsze oraz mniej eksponowane w reklamach. Na allegro simy do
    > 32MB są bardzo tanie, większe są drogie i rzadko są dostępne.

    Jak przeglądam cenniki i zamówienia z tamtego okresu, to najczęściej natykam
    się na pozycję "16 MB RAM". Tym rozmiarem raczej trudno dojechać do 128 MiB,
    stąd mój sceptycyzm w kwestii rozszerzania pamięci w PC do tego rozmiaru z
    powodu wprowadzenia Windows 95. Ani nie było takiej potrzeby, ani za
    uzasadnionych ekonomicznie możliwości. W dwa lata później - i owszem.

    JoteR

  • 40. Data: 2011-06-14 06:30:48
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-14 00:54, Użytkownik Animka napisał:

    > U mnie się walają gdzieś na półce Simy EDO RAM 128 MB.

    Chętnie kupię pod warunkiem że nie są to specjalne wersje do
    drukarek i faktycznie mają 128MB.
    No i nie pomyliłaś tych simów z SDRAMem jak ten sprzedający:
    http://allegro.pl/pamiec-ram-simm-64mb-i-128mb-tanio
    -i1643824373.html