  • Data: 2011-12-31 09:57:47
    Temat: Re: ilupotokowy jest najnowszy procek intela
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-31 06:50, M.M. pisze:
    > #pragma a = {0..0=>60%,1..3=>20%,3..inf=>20%}
    > instrukcje( a );
    >
    > Kompilator wiedzac ze a nigdy nie przyjmuje wartosci ujemnych i
    > jest az 60% szans na to ze a jest rowne zero, moze wygenerowac
    > lepszy kod.

    W jakim celu? Chodzi ci o optymalizację skoków i pętli? Tylko, że to
    jest rozwiązywane na poziomie sprzętowym (branch prediction).
    Optymalizacja wykorzystania potoków polega na odpowiednim korzystaniu z
    rejestrów i unikaniu nieszczęśliwych sekwencji instrukcji (chociaż i tym
    zajmie się sprzęt - out-of-order execution). Jak dla mnie to jest
    zadanie w sam raz dla komplilatora, zwykle nie trzeba mu niczego
    podpowiadać.
    PS: Może o czymś nie wiem, to mnie popraw, ale Intel od czasu do czasu
    organizował szkolenia na ten temat, nie pamiętam niczego na temat jakiś
    dziwnych pragm.

    artur