-
1. Data: 2025-09-15 03:06:00
Temat: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: PiteR <e...@f...pl>
w amelinium moment 25Nm
internety podają założyć klucz dynamometryczny
25Nm i jak kliknie to nie zerwany.
Lepiej tego nie ruszać jesli się nie kręci w koło?
Od oporu śruba została dokręcona grzechotką o 30 stopni.
Ludziom na youtubie śruba twardo stawia opór.
Niektórzy dowalają na moje oko z 50 Nm.
Mnie troche poszła za lekko dlatego szybko wstrzymałem rękę.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
-
2. Data: 2025-09-15 09:59:50
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: JDX <j...@o...pl>
On 15.09.2025 03:06, PiteR wrote:
> w amelinium moment 25Nm
>
> internety podają założyć klucz dynamometryczny
> 25Nm i jak kliknie to nie zerwany.
IMO w internetach dobrze radzą. Aczkolwiek śruba może być dociągnięta za
mocno. Jeśli jest tylko jedna, to nie powinno mieć znaczenia, ale przy
kilku może to mieć znaczenie (np. nierównomierne dokręcenie jakieś
pokrywy -> możliwy wyciek; o głowicy to chyba wspominać nie muszę).
> Lepiej tego nie ruszać jesli się nie kręci w koło?
>
> Od oporu śruba została dokręcona grzechotką o 30 stopni.
Ale że co? Te 30 stopni od oporu to takie januszowanie zamiast klucza
ustawionego na 25 Nm? Klucze dynamometryczne trzeba se kupić - IMO to
podstawa przy pracy z elementami wykonanymi z alu.
-
3. Data: 2025-09-15 13:43:09
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:10a8h1n$54f$1@news.chmurka.net>
user JDX pisze tak:
>> Od oporu śruba została dokręcona grzechotką o 30 stopni.
> Ale że co? Te 30 stopni od oporu to takie januszowanie zamiast
> klucza ustawionego na 25 Nm? Klucze dynamometryczne trzeba se
> kupić - IMO to podstawa przy pracy z elementami wykonanymi z alu.
Nie, tyle stopni na oko mi uciekła grzechotka zanim zdążyłem wyhamowac
rękę. To korek spustu oleju.
chyba M15 x 1.5 klucz 19
Teraz śruba stoi około 30 stopni dalej niż była przed wymianą oleju.
Nie rozumiem dlaczego nie było narastającego oporu przy dokręcaniu od
dokręcenia ręką tylko klucz poleciał. Pod wpływem alkoholu nie byłem.
No ew czy to odkręcac i sprawdzac czy nie ruszac jesli nie cieknie.
Korka raczej nie wypcha.
tu jest podobny silnik
https://youtu.be/WBrrdDKVkVg?t=101
https://youtu.be/v41jeGgAJwc?t=171
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
4. Data: 2025-09-15 13:55:33
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 15.09.2025 o 13:43, PiteR pisze:
>>> Od oporu śruba została dokręcona grzechotką o 30 stopni.
>> Ale że co? Te 30 stopni od oporu to takie januszowanie zamiast
>> klucza ustawionego na 25 Nm? Klucze dynamometryczne trzeba se
>> kupić - IMO to podstawa przy pracy z elementami wykonanymi z alu.
>
> Nie, tyle stopni na oko mi uciekła grzechotka zanim zdążyłem wyhamowac
> rękę. To korek spustu oleju.
>
> chyba M15 x 1.5 klucz 19
>
> Teraz śruba stoi około 30 stopni dalej niż była przed wymianą oleju.
> Nie rozumiem dlaczego nie było narastającego oporu przy dokręcaniu od
> dokręcenia ręką tylko klucz poleciał. Pod wpływem alkoholu nie byłem.
>
> No ew czy to odkręcac i sprawdzac czy nie ruszac jesli nie cieknie.
> Korka raczej nie wypcha.
Jak na ciepłym nie cieknie, to zostaw. Podczas następnej wymiany kup
nową śrubę a starą wyjeb.
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
5. Data: 2025-09-15 15:39:35
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:10a8ut7$nqf$1@news.chmurka.net>
user ??x??(R)?? pisze tak:
> Jak na ciepłym nie cieknie, to zostaw. Podczas następnej wymiany kup
> nową śrubę a starą wyjeb.
oki
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
6. Data: 2025-09-15 17:37:38
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 15.09.2025 o 13:55, ??x??(R)?? pisze:
> W dniu 15.09.2025 o 13:43, PiteR pisze:
>
>>>> Od oporu śruba została dokręcona grzechotką o 30 stopni.
>>> Ale że co? Te 30 stopni od oporu to takie januszowanie zamiast
>>> klucza ustawionego na 25 Nm? Klucze dynamometryczne trzeba se
>>> kupić - IMO to podstawa przy pracy z elementami wykonanymi z alu.
>>
>> Nie, tyle stopni na oko mi uciekła grzechotka zanim zdążyłem wyhamowac
>> rękę. To korek spustu oleju.
>>
>> chyba M15 x 1.5 klucz 19
>>
>> Teraz śruba stoi około 30 stopni dalej niż była przed wymianą oleju.
>> Nie rozumiem dlaczego nie było narastającego oporu przy dokręcaniu od
>> dokręcenia ręką tylko klucz poleciał. Pod wpływem alkoholu nie byłem.
>>
>> No ew czy to odkręcac i sprawdzac czy nie ruszac jesli nie cieknie.
>> Korka raczej nie wypcha.
>
> Jak na ciepłym nie cieknie, to zostaw. Podczas następnej wymiany kup
> nową śrubę a starą wyjeb.
A to nie jest tak że miska jest alu-costam a śruba stalowa z magnesem?
Bo jeśli tak to raczej miska do wymiany niż śruba.
--
Janusz
-
7. Data: 2025-09-15 18:15:43
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: JDX <j...@o...pl>
On 15.09.2025 13:43, PiteR wrote:
[...]
> No ew czy to odkręcac i sprawdzac czy nie ruszac jesli nie cieknie.
> Korka raczej nie wypcha.
Upierdliwe miejsce, ja bym nie ruszał. Jeździć, obserwować. A przy
następnej wymianie oleju przetestować kluczem dynamometrycznym. Dla
pewności można wkleić śrubę na niebieski klej do gwintów.
-
8. Data: 2025-09-15 18:16:29
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: JDX <j...@o...pl>
On 15.09.2025 17:37, Janusz wrote:
[...]
> A to nie jest tak że miska jest alu-costam a śruba stalowa z magnesem?
> Bo jeśli tak to raczej miska do wymiany niż śruba.
>
No właśnie, też mi się tak wydaje.
-
9. Data: 2025-09-15 18:19:57
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 15.09.2025 o 17:37, Janusz pisze:
>> Jak na ciepłym nie cieknie, to zostaw. Podczas następnej wymiany kup
>> nową śrubę a starą wyjeb.
> A to nie jest tak że miska jest alu-costam a śruba stalowa z magnesem?
> Bo jeśli tak to raczej miska do wymiany niż śruba.
>
To później. Najpierw nowa śruba. Jak jej znów nie przekręci to potrzyma.
Jak przekręci to "remont" michy bo idzie to zrobić bez zdejmowania michy :)
https://esklep.pesta.com.pl/jak-naprawic-gwint-w-mis
ce-olejowej jeden
ze sposobów.
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
10. Data: 2025-09-15 23:20:42
Temat: Re: jak sprawdzić czy zerwałem gwint
Od: PiteR <e...@f...pl>
w <news:10a9e3g$cjl$1@news.chmurka.net>
dnia Mon, 15 Sep 2025 16:15:43 GMT user JDX pisze tak:
> On 15.09.2025 13:43, PiteR wrote:
> [...]
>> No ew czy to odkręcac i sprawdzac czy nie ruszac jesli nie cieknie.
>> Korka raczej nie wypcha.
> Upierdliwe miejsce, ja bym nie ruszał. Jeździć, obserwować.
spać mi nie da ;)
> A przy następnej wymianie oleju przetestować kluczem
> dynamometrycznym. Dla pewności można wkleić śrubę na niebieski
> klej do gwintów.
Jeszcze delikatniej trzeba było dokręcać. Jest trudny dostęp bez kanału
widać za twardo pokręciłem od początku. Ludzie na jutubie mnie zmylili.
Dopierdalają siłe jak w lokomotywie. Korek był bardzo mocno dokręcony.
Może juz był osłabiony? Śladów amelinium nie było na korku.
https://ibb.co/rK4V5DYd
Myślę że przekręciłem gwint ale "tylko trochę". Czubki zwojów sie tępią
czy cały gwint jeszcze nie ruszył z otworu?
murwa klucz 30Nm w Polsce został. Już jedzie do mnie drugi z ebayu.
--
nie uważam nic


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem