eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjazda bez paska alternatoraRe: jazda bez paska alternatora
  • Data: 2010-02-23 18:30:19
    Temat: Re: jazda bez paska alternatora
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-02-23 18:05, P pisze:
    > Witam
    > Czy podjechanie do warsztatu - jakie? pó? kilometra - bez paska
    > alternatora - jest dopuszczalne? Pek?, a nie wiem, czy sam jestem w stanie
    > go wymieniae, w citroenie saxo.
    >
    Można bez problemu.
    TO nie Warszawa z pompa wody napędzaną pakiem.
    Silniki zarówno benzynowe TU jak i Diesla TUD mają pompę wody napędzaną
    od paska rozrządu.
    Jedyne niebezpieczeństwa:
    - szczątki paska mogły wpaść/zostać wciągnięte "po rolce" w obudowę
    paska rozrządu i tylko czają się tam aby "narozrabiać"
    - pasek poza alternatorem napędza jeszcze pompę wspomagania kierownicy
    (o ile jest) - będzie ciężko się nią kręciło.
    - o niedziałającej sprężarce klimatyzacji nie wspominam - bo jeszcze nie
    lato :).

    Wymiana nie powinna być trudna szczególnie jeśli auto nie ma
    wspomagania: Należy poluzować nakrętkę blokującą i cofnąć alternator w
    stronę bloku silnika kręcąc śrubą naciągu paska. następnie nałożyć pasek
    na rolki i kręcąc śrubą naciągu naciągnąć go.

    Po przejechaniu ok 1000km sprawdzić naciąg i jeśli trzeba wyregulować.

    W razie problemów lub pytań pisz na priva.
    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: