  • Data: 2009-03-05 12:14:54
    Temat: Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szyb
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yes" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:goo757$7b2$1@news.task.gda.pl...
    Witam,

    Ostatnio bawiłem się kamerą termowizyjną i zaskoczyło mnie totalnie to,
    że nie mogę uzyskać obrazu ręki za szybą (pod warunkiem że nie dotykam
    szyby). Zasada jest taka, że pokazuje temperaturę powierzchni - ok. Ale
    także zasada jest taka, że energia promieniowana w 92% przenika przez
    szybę i pada na matrycę - więc nie rozumiem.
    Proszę znawców fizyki o podpowiedź

    Nie jestem znawca fizyki :)
    Moja kamera termowizyjna "też tak ma" Nic w tym dziwnego.
    Jest tak dlatego że przecietny gatunek szyby silnie tłumi promieniowanie
    podczerwone.
    Tak samo jak wsadzisz palec do butelki PET po wodzie mineralnej.
    Jeżeli chcesz więc oszukać czujniki ruchu IR przemieszczaj się w szklanym
    kloszu :)
    Do solarów są specjalne szyby o niskim tłumieniu IR żeby ten zakres
    promieniowania przepuszczały bo w głownej mierze IR jest nośnikiem energii
    cieplnej.
    Ktoś kto buduje sam solary i przykrywa je zwykłą szybą traci mnooostwo
    energii słonecznej która nie dotrze do wnętrza kolektora.

    Marek