    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: karty G.SKILL
    Date: 29 Dec 2012 16:19:49 GMT

    On 2012-12-28, chwdp <h...@i...yfd> wrote:
    > czy ktos zna takiego producenta?
    > przyznam szczerze ze nazwa kojarzy mi sie z jakims badziewiem.
    > za 180 zl jest sdxc 64gb i zainteresowalo mnie to.

    Zagadka firmy G.Skill (oraz ADATA, GeIL, Corsair, Mushkin itp) jest
    bardzo prosta.

    10-20 lat temu było bardzo dużo podzespołów noname (głównie właśnie
    pamięci RAM). I jakoś tak się złożyło, że te części noname zniknęły
    ze sklepów, a równocześnie z nikąd pojawiły się nowi producenci
    (od razu z know-how, fabrykami, kadrą).

    Kupując pamięć G.Skill wybierasz po prostu sprzęt z jakiejś dużej
    fabryki na Tajwanie, która zajmuje się może i ze 40 lat. Kiedyś
    jak mieli coś lepszego, to np. sprzedawali to bardziej znanej marce,
    a resztę wypuszczali jako noname. Dziś te lepsze sprzedają jako
    G.Skill, bo dzięki temu mają większy zysk.

    A co do samej firmy, to opinie o ich RAM są całkiem nieźle, więc
    istnieje pewna szansa, że SSD też robią przyzwiote. Nie mniej nie masz
    żadnej gwarancji typu "nazywamy się Samsung i jak chcemy coś robić
    najlepsze na świecie, to po prostu przerzucamy w to więcej z naszego
    ogromnego kapitału").

    pozdrawiam,
    PK