  • 1. Data: 2012-12-28 11:21:53
    Temat: karty G.SKILL
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    czy ktos zna takiego producenta?
    przyznam szczerze ze nazwa kojarzy mi sie z jakims badziewiem.
    za 180 zl jest sdxc 64gb i zainteresowalo mnie to.

  • 2. Data: 2012-12-28 14:36:38
    Temat: Re: karty G.SKILL
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "chwdp" <h...@i...yfd> wrote:

    > czy ktos zna takiego producenta?
    > przyznam szczerze ze nazwa kojarzy mi sie z jakims badziewiem. za 180
    > zl jest sdxc 64gb i zainteresowalo mnie to.

    Naprawdę chcesz ryzykować utratę swoich zdjęć powierzając je
    jakiemuś g... monstrualnych rozmiarów?

    Marki no-name często kupują swój towar od autentycznych producentów,
    dla których nie spełnia on norm jakości (kontrola wykryła zbyt dużo
    odstępstw od normy, rozruch linii produkcyjnej, kalibrowanie maszyn,
    okazało się, że surowiec był niedostatecznie czysty, albo nowy pracownik
    naruszył reżim technologiczny).
    Zamiast wyrzucić, korzystniej sprzedać komuś innemu, byle tylko
    produkt nie kojarzył się z marką premium.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-12-28 14:44:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
> [...]
    > Zamiast wyrzucić, korzystniej sprzedać komuś innemu, byle tylko
    > produkt nie kojarzył się z marką premium.

    BTW: Osobiście nie mam nic do marki G.SKILL. :)

    [mr.]

  • 4. Data: 2012-12-28 19:22:37
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    <ciach>

    swietnie, tylko co twoje dwa posty wnosza do tematu ?

  • 5. Data: 2012-12-28 23:29:56
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, December 28, 2012 1:22:37 PM UTC-5, chwdp wrote:
    > <ciach>
    >

    > swietnie, tylko co twoje dwa posty wnosza do tematu ?

    Chlopina lubi sobie potrollowac.

    Slon.

  • 6. Data: 2012-12-29 17:19:49
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-28, chwdp <h...@i...yfd> wrote:
    > czy ktos zna takiego producenta?
    > przyznam szczerze ze nazwa kojarzy mi sie z jakims badziewiem.
    > za 180 zl jest sdxc 64gb i zainteresowalo mnie to.

    Zagadka firmy G.Skill (oraz ADATA, GeIL, Corsair, Mushkin itp) jest
    bardzo prosta.

    10-20 lat temu było bardzo dużo podzespołów noname (głównie właśnie
    pamięci RAM). I jakoś tak się złożyło, że te części noname zniknęły
    ze sklepów, a równocześnie z nikąd pojawiły się nowi producenci
    (od razu z know-how, fabrykami, kadrą).

    Kupując pamięć G.Skill wybierasz po prostu sprzęt z jakiejś dużej
    fabryki na Tajwanie, która zajmuje się może i ze 40 lat. Kiedyś
    jak mieli coś lepszego, to np. sprzedawali to bardziej znanej marce,
    a resztę wypuszczali jako noname. Dziś te lepsze sprzedają jako
    G.Skill, bo dzięki temu mają większy zysk.

    A co do samej firmy, to opinie o ich RAM są całkiem nieźle, więc
    istnieje pewna szansa, że SSD też robią przyzwiote. Nie mniej nie masz
    żadnej gwarancji typu "nazywamy się Samsung i jak chcemy coś robić
    najlepsze na świecie, to po prostu przerzucamy w to więcej z naszego
    ogromnego kapitału").

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2013-01-23 16:09:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "PK" <P...@n...com> wrote:

    [...]
    > Zagadka firmy G.Skill (oraz ADATA, GeIL, Corsair, Mushkin itp) jest
    > bardzo prosta.

    Akurat ADATA udowodniła już swoją niską jakość - wcześniej czytałem
    o problemach z ich kartami, a następnie tu na grupie co najmniej dwóch
    "oszczędnych" przyleciało płakusiać za straconymi zdjęciami.

    We wcześniejszym poście nie wymieniłem jeszcze jednego wariantu,
    dość częstego dla produkcji no-name: liderowi branży po prostu zaczyna
    dekapitalizować się linia produkcyjna (fizycznie lub moralnie), więc ją
    sprzedaje, kto da więcej. Później w sieci krążą urban legends o topowej
    jakości, bo któryś wyrób no-name (od płyt DVD po elektronikę) ma te same
    oznaczenia, co kiedyś marka premium. W sumie fajnie, ale gdyby to był
    produkt premium, to raczej nie byłby sprzedawany pod marką no-name.

    Choć z drugiej strony - nie ma też co wyolbrzymiać problemu: markowy
    producent skreśla partię, jeśli wykryje, powiedzmy, ponad 10 usterek na
    1000 sztuk produkcji. To wciąż dobra pewność, choć właśnie ADATA
    przypomniała, że czasem lepiej nie chytrzyć.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-01-23 16:16:48
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-23 16:09, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > 1000 sztuk produkcji. To wciąż dobra pewność, choć właśnie ADATA
    > przypomniała, że czasem lepiej nie chytrzyć.

    a co powiesz o kartach Patriot? wlasnie taka kupilem.

  • 9. Data: 2013-01-23 16:26:10
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:

> [...]
    [...]
    > a co powiesz o kartach Patriot? wlasnie taka kupilem.

    Że pierwsze słyszę? ;)

    [mr.]