  • 1. Data: 2012-05-28 23:28:42
    Temat: kawa ZZR 600
    Od: robson2325 <bojkaksw@_NOSPAM_op.pl>

    Witam; mam takie pytanko, mam kawe ZZR 600 i dzieje się takie coś wrzucam
    1 bieg wkręca się ładnie na maksa, wrzucam 2 bieg wkręca się na 14 tys.
    obr/min. wrzucam 3 bieg i wkręca się na 7 tys.obr/min 100km/h i więcej nie
    wydoi i na dodatek szarpie a gaz do oporu jest jak trochę puszczę gaz to
    się chwilowo zbiera i na 4 biegu podobnie jest tylko ze do 6 tys daje radę
    a objawy takie same są .byłem już z tym problemem u 2 mechaników i nikt
    nie wie co się dzieje. mam prośbę jak ktoś już spotkał się z takimi
    objawami w moto to prosił bym o pomoc.

  • 2. Data: 2012-05-29 00:37:48
    Temat: Re: kawa ZZR 600
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    moim zdaniem masz popsuty motor

  • 3. Data: 2012-05-29 00:40:14
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 28 May 2012 21:28:42 +0000 (UTC) robson2325
    <bojkaksw@_NOSPAM_op.pl> napisał:

    >Witam; mam takie pytanko, mam kawe ZZR 600 i dzieje się takie coś wrzucam
    [...]
    >objawami w moto to prosił bym o pomoc.

    Ja ujeżdzam narazie tylko dwusuwowego starocia o pojemności 50cc, więc
    moja odpowiedź może nijak nie przystawać do nowoczesnej japońskiej
    maszyny, ale spróbuję, wydaje mi się że przyczyną może być np.:

    - Rozregulowanie lub zanieczyszczenie gaźnika - za niski poziom paliwa
    w komorze pływakowej, zły skład mieszanki (za mało paliwa), przytkana
    dysza w gaźniku.

    - Spadek kompresji silnika - uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużycie
    tłoku/cylindra, nieszczelna komora spalania.

    - Źle ustawiony zapłon

    Swoją drogą ja też tak mam że moto nie wyciąga pełnej mocy, większe
    dodanie gazu na trzecim biegu (lub na niższych przy powolnej jeździe)
    powoduje że silnik zaczyna wydawać głuchy dźwięk i zdychać.
    Odpuszczenie gazu powoduje że odżywa. Daje się z tym jeździć, ale
    motur jest trochę mułowaty i wolno się rozpędza.
    Podobne zdychanie ale chwilowe zdarza się np. przy gwałtownym
    bujnięciu - np. przy przejeźdżaniu progów zwalniających. Obstawiałbym
    tu jednak chwilowy odpływ paliwa w komorze pływakowej od dyszy.

    Gaźnik już cały rozbierałem i myłem, niestety w nim (14MC) da się
    tylko regulować skład mieszanki biegu jałowego oraz wolne obroty.
    Skoro jednak pozostałe elementy są nieregulowane (a więc gaźnik ma
    fabryczne ustawienia) to stawiam na nieszczelność/brak kompresji
    silnika. Prawdopodobnie winne są simerringi na wale korbowym, ale na
    razie nie mam czasu pogrzebać.

    Może bardziej doświadczeni koledzy coś więcej powiedzą/zweryfikują.

  • 4. Data: 2012-05-29 00:45:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-05-29 00:37, maverik pisze:

    > moim zdaniem masz popsuty motor

    No ale 100 km/h wyciąga, więc po mieście jednak ściga!

    Moja diagnoza: lekko spsuty.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 5. Data: 2012-05-29 00:45:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/28/2012 11:28 PM, robson2325 wrote:
> [...]
    > mechaników i nikt nie wie co się dzieje. mam prośbę jak ktoś już spotkał
    > się z takimi objawami w moto to prosił bym o pomoc.

    Lewe powietrze, dziurawy/zatkany filtr powietrza, zatkane dysze w
    gaźnikach, słabe świece, w tej kolejności bym to sprawdzał. Z
    doświadczenia wiem, że te motocykle są wrażliwe na słabe/zużyte świece,
    jak nie załujesz to proponuję irydowe.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-05-29 00:46:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 29 May 2012 00:40:14 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >- Spadek kompresji silnika - uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużycie
    >tłoku/cylindra, nieszczelna komora spalania.

    Dodam jeszcze że w czterosuwie mogą zapewne wystąpić dodatkowe
    problemy z zaworami, rozrządem itp. ale to już niech ktoś inny powie.

  • 7. Data: 2012-05-29 08:41:41
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On May 29, 12:45 am, AZ <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > gaźnikach, słabe świece, w tej kolejności bym to sprawdzał. Z
    > doświadczenia wiem, że te motocykle są wrażliwe na słabe/zużyte świece,

    Jeśli toto ma zasilanie grawitacyjne i gazniki, to efekt pasuje do
    zbyt powolnego splywajania paliwa do gaznikow.
    Przyczyny: brak odpowietrzenia zbiornika paliwa, zalamane przewody
    paliwowe, zatkane filtry (jesli sa) zatkane
    siatki filtrujace na wejscu do gaznikow.

    Swoja sciezka gratuluje mechanikow. Nie dalbym im umyc motocykla.

    PS Dla wiadomosci autowa watku: to nie jest forum sikacz.pl, lecz
    ZUPELNIE NIEZALEZNA od tegoz gupa dyskusyjna pl.rec.motocykle,
    na ktora "tfurcy" najglupszego portalu wtrynili sie bez pytania celem
    podbicia sobie statystyk w wyszukiwarkach.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i
    UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze zabijac szare

  • 8. Data: 2012-05-29 08:58:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/29/2012 08:41 AM, Kefir wrote:

> [...]
    > paliwowe, zatkane filtry (jesli sa) zatkane
    > siatki filtrujace na wejscu do gaznikow.

    Kulega nie podał czy ma wersje D czy E, w nowszej (E) jest już pompa
    paliwa i owszem też może szwankować i albo na próbę czyszczenie styków
    albo zestaw naprawczy.

    > Swoja sciezka gratuluje mechanikow. Nie dalbym im umyc motocykla.

    No, dlatego swój motocykl serwisuję sam i nie muszę się później
    wkurwiać, że coś popsuli.

    > UWAGA! Badania dowodza, ze czytanie sikacza moze zabijac szare
    > komorki oraz powodowac nieodwracalne zmiany skorne.

    Myślisz, że jak przeczytałem 2 artykuły to zaszły już u mnie? Te zmiany
    znaczy się? Nerwowo spojrzałem na ręce i zmian skórnych jeszcze nie mam.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-05-29 09:17:24
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

> [...]
    > na ktora "tfurcy" najglupszego portalu wtrynili sie bez >pytania celem
    >podbicia sobie statystyk w wyszukiwarkach.

    Dobre. A moze pojsc dalej i wysylac na kazdy post z sikacza odpowiedz w
    stylu :

    - przepraszamy niemamy nic do Ciebie ale nie odpowiemy bo "mniej wiecej Twoj
    tekst".
    Poprosimy o skorzystanie z ktoregos z serwera news i przeczytanie faq -
    wtedy z wielka checia odpowiemy na Twoje pytanie.

    Wsumie mozna by pewnie jakis automat zrobic do tego.
    Pzdr
    PanAdol

  • 10. Data: 2012-05-29 10:34:48
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > Nerwowo spojrzałem na ręce i zmian skórnych jeszcze nie mam.

    a wlosy miedzy palcami masz?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead