  • Data: 2012-10-05 10:30:13
    Temat: Re: kiedy w Lidlu ladowarki samochodowe ??
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1hni3p40wcy0n$.2n9b9taeogci$.dlg@40tude.net...
    > Tym niemniej - fajna sprawa jak auto potrzebne, a tu mozna po 10 minutach
    > odpalic. Albo nawet wydac raz te 300zl, ale na rozruchowy i odpalac bez
    > czekania.

    Z zasilaczem
    http://www.okazje.info.pl/km/komputery/ao-zasilacz-2
    50w-12v-20a-montazowy-mw.html
    odpalam auto po 2-3 minutach ładowania kompletnie rozładowanego akumulatora.
    A gdy podłączę w szereg żarówkę 55W to mam świetny ogranicznik prądowy i
    zarazem bezpiecznik i kontrolę wzrokową ładowania. Ja taki zasilacz kupiłem
    okazyjnie za 40zł na wyprzedaży. Większość z nich ma regulację napięcia
    11-14V więc wystarczy ustawić na 13,8V i w szereg z żarówką mamy bezpieczne
    ciągłe ładowanie aku nawet bez wyłączania przez całą zimę :)
    W serwerowni mam UPS 5kVA z zewnętrznymi 4 sztukami żelowych akumulatorów
    12A/100Ah połączonymi w szereg dla napięcia 48V. Każdy z nich z osobna
    ładowany jest w sposób ciągły takim właśnie zestawem zasilacz + żarówka, z
    tym że tam mam te zasilacze w słabszej wersji bo 12A. Zaleta - akumulatory
    nie rozbalansują się bo każdy jest ładowany indywidualnie swoim zasilaczem.
    Żarówki tylko w początkowej fazie ładowania po głębokim rozładowaniu żarzą
    się, a tak to włókno jest ciemne. Na każdym akumulatorze mam 13,8V napięcia
    max.

    Marek