  • Data: 2021-03-10 14:05:41
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-03-09 o 22:13, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    021-dlug-publiczny-wyniesie-15-biliona-zl-pis-kazdeg
    o-roku-zadluza-polakow-na-100-mld-zl.html

    >Tu jest wykres narastania długu publicznego.
    >https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zadluzenie-Skarbu-
    Panstwa-wzroslo-na-koniec-stycznia-8065944.html
    >Poza wyjątkowym ubiegłym rokiem nie widzę jakiejś istotnej zmiany
    >nachylenia tej krzywej w stosunku do poprzednich lat. Zadłużamy się w
    >dokładnie takim samym tempie jak poprzednie ekipy to robiły.

    Dokladnie. A wypadaloby to jeszcze podzielic przez PKB czy wplywy
    budzetowe, ktore rosna.
    Wiec poslanka PO to najpierw niech przeprosi.
    A potem da Tuskowi w twarz za glupote polityczna :-)

    >Teraz widać spłaszczenie - oby ten trend dalej się utrzymał. Zeszły
    >rok był wyjątkowy - sporo kasy poszło na pomoc dla firm.
    >Tylko mam wrażenie, że teraz te pieniądze są znacznie lepiej
    >pożytkowane, choć zamiast dotacji wolałbym mniejsze podatki.

    Jak ci zamkna restaurcje czy silownie, to jakie mniejsze podatki
    chcesz?
    I tak nie placisz, straty pokazujesz.

    Potrzebujesz zawieszenia czynszow za najem, splat rat w banku, i moze
    jakiejs dotacji aby przezyc.
    Czy wyplacic postojowe pracownikom ... choc moze lepiej, zeby oni
    dostali dotacje sami, a nie przez pracodawce ...

    >Co do Orlenu - widać, jak Bruksela dba o własne interesy, a nie
    >wspólne.

    No nie wiem, bo co jej zalezy czy w Polsce sa dwie narodowe rafinerie
    pod dwoma firmami, czy pod jedna.

    Moze raczej o nas dba, zeby byla w kraju konkurencja.

    >Na marginesie - Norwegia odmówiła odsprzedaży Rosjanom firmy
    >produkującej silniki, bo produkuje się tam silniki dla NATO. I żaden
    >piewca wolnego rynku nie protestuje. Być może że i w naszym przypadku
    >wystarczy powołać się na Ustawę o szczególnym znaczeniu pewnych firm
    >dla obronności i sprawa będzie załatwiona.

    O ile pamietam, to PiS juz dawno o tym mowil, moze nawet wdrozyl, ze
    sa strategiczne przedsiebiortwa ... tylko ze jak tu ma byc sprawa
    zalatwiona ?
    KE powie "musicie sprzedac 30% udzialow komus innemu", a rzad powie
    "nie mozemy, bo taka mamy ustawe" ?

    >Co do drugiego artykułu - akcjonariusze mają prawo do wszelkich
    >działań, o ile są zgodne ze statutem i prawem.
    >Pamiętam dym, jaki był stworzony przez jednego akcjonariusza wobec
    >zamierzeń zarządu spółki Ciech (o ile dobrze pamiętam) co do
    >sprzedaży. Głośna to była sprawa - gość miał pojedyncze akcje spółek
    >i próbował blokować wszystko, co się dało. nie jestem pewny, czy te
    >sprawy w sądach do dziś się nie toczą.

    Z drugiej strony - jesli probowali go wyr*c ... tak jak PiS nas ...
    kupi sobie Orlen gazety, zbuduje Izere ...

    >Że nie jest to nowa sytuacja świadczy choćby ten artykuł:
    >https://www.sii.org.pl/6581/ochrona-praw/biezace-in
    terwencje/duze-spolki-ignoruja-swoich-akcjonariuszy.
    html

    No ba - to od ponad 100 wiadomo.

    >Swoją drogą, jesli ktoś nie widzi, że będąc akcjonariuszem olbrzymiej
    >spółki ma znikomy wpływ na jej zarządzanie, to jest idiotą. Po co
    >zatem kupował te akcje? Moim zdaniem - jeśli go to strasznie gryzie,
    >a spółka jest źle zarządzana - może sprzedać akcje i mieć spokój.

    Ale cena spadla.
    I kto wie, czy nie specjalnie - aby mozna bylo od niego kupic tanio
    akcje :-)

    Akurat akcje Orlenu jakos dziwnie sie zachowuja od ~2 lat ..

    >Przecież skoro spółka jest źle zarządzana, to cena akcji musi spaść,
    >więc najwyższy czas się ich pozbyć.

    Albo jest dobrze zarzadzana ... z punktu widzenia akcjonariuszy
    dominujacych :-)

    J.